måndag 30 juni 2014

TKO

Det sägs att i krig och kärlek är allting tillåtet. Poetiskt vackert.

Men i verkligheten är det långt ifrån vackert.

Fult och tragiskt. Så mycket slöseri och så mycket lidande.

Så mycket energi som läggs på fel saker. Och fel personer.

All denna energi som går åt...

Både hjärnan och kroppen känner sig som efter några rounds i ringen.

Och lägg till det en stor och tung gammal fransk entréedörr rakt upp i ansiktet. Stjärnor, jorden snurrar, ögonlocken vill bara ner ner.

TKO.

9 kommentarer:

L sa...

Det känns så tydligt när du skriver hur smärtsam denna process är.
Jag hoppas den blir så kortvarig som bara är möjligt.

Katta sa...

Jag kan riktigt känna in att det är tufft och smärtsamt. Precis som Lisa skrev så hoppas jag att det inte blir en för lång sits i denna. Styrkekram till dig!

Marina sa...

Så synd att all denna energi ska behöva läggas på sådana smärtsamma saker...hoppas det trots allt kommer att ordna upp sig till det bästa för dig så smånginom.

Annika sa...

Ja, verkligen...det känns genom hela ditt inlägg.
Jag är så glad att du ska åka hem. Inte för att det gör ngt bättre, men du får iaf lite tillfällig vapenvila.
OCH så hoppas jag att du blir väldigt omskött då!!
Stora kramar!!

Boel sa...

Martina,
Allt gott som finns önskar jag dig just nu! Värmen och närheten till människor som älskar dig, gott kaffe, choklad, ett glas gott vin och god mat , en joggingrunda i vacker natur, en varm filt och en sprakande brasa...Ta hand om dig!
Jag kommer till Corniche Fleuri till helgen. Är du kvar hemma är du jättevälkomna på en fika! Kram Boel

Channal sa...

Jag har suttit i samma båt! Ta på dig flytvästen och boxarhandskarna!

Tänker på dig! Varma styrkekramar❤️ Anna

Sandra sa...

Varma kramar och tankar till dig Martina.

Martina sa...

Lisa-
Ja, det hoppas jag med.
Kramar

Katta-
Tack fina. Ja som sagt, det hoppas jag med.
Kramar

Marina-
Jo... just nu känns bara sa smaningom alldeles för langt borta.
Kramar

Annika-
Jo, det blir nog bra.
Kramar

Martina sa...

Boel-
Tack fina!
Maila mig, eller skriv hur jag kan na dig!
Kramar

Channal-
Tack fina du. Ja... det kan verkligen behövas.
Kramar

Sandra-
Tack snälla. Och stort grattis till din bebislycka!
Kramar