måndag 23 juni 2014

TRAFIKFARA

Ny vecka, nya tag...

Gick väl sådär för min del.

Jag startade dagen med att vara en trafikfara som ledde till en krock mitt framför näsan på mig och som slutade med att en person föll av sin moppe och hamnade på marken.

Oh well...varför blir jag ens förvånad längre?

Och tyvärr så var anledningen långt ifrån något så glamoröst som på tiden back then då Cindy Crawford och andra übersnygga modeller satt uppklistrade i varje gatuhörn och fick många bilister att köra av vägen.


Jag försökte bara vara lite vänlig och låta en bilist från min högra sida köra ut på vägen framför mig. Men då kommer samtidigt en moppe på min högra sida fram och eftersom jag står i mitten så ser ingen av dem varandra och bara några centimeter framför mig är krocken ett faktum. Jag tror att både hon som satt i bilen som körde på, personen som föll i marken och även jag blev lika chockade allihopa. Som tur var så körde de båda väldigt sakta så smällen blev inte så farlig men ändå.

Jag blev trots allt lite skakad och kände mig skyldig. Hade jag inte varit snäll och släppt fram den andra bilen så hade ju olyckan aldrig skett.

Kontentan av det hela; det är inte alltid bra att vara snäll. Tydligen.

3 kommentarer:

Pia sa...

Japp ibland kan det ga fel aven I basta valmening! Tur att det inte blev allvarligare!
Kram!

Desiree sa...

Det där med snäll funkar ju tvärr sällan bra i trafiken. Det bästa är att helt enkelt hålla sig till trafikreglerna och låta bli att vara snäll. Vad skönt att det gick bra för alla. Tur :-)
Kramar!

Martina sa...

Pia-
Ja, det var verkligen tur.
Kramar

Desiree-
Haha, halla sig till trafikreglerna är en sanning med modifikation och mycket egentolkande i det här landet!
Men jag var glad att det inte blev allvarligare än sa i alla fall.
Kramar