tisdag 17 juni 2014

HELG I STOCKHOLM - DEL 1 ONE DIRECTION

Jag och Bianca lämnade ett varmt och soligt Nice för att landa i ett grått och regnigt Stockholm sent i fredags eftermiddag. Direkt från Arlanda åkte vi hem till fina syster för ett välbehövligt familjemys.


 

Huvudorsaken till vår blixtvisit i Sverige var att gå på One Directions konsert på Friends Arena. Det var en dröm som Bianca hade sedan länge tillbaka och då vi inte fått tag på några biljetter till deras konsert i Paris så blev det Stockholm istället.

När vi bokade, redan i september, så var detta som sagt Biancas dröm sedan länge tillbaka och som jag motvilligt gick med på.

Det var då. Sedan dess har mycket hänt. Och förändrats....

Bianca har nästan helt tappat intresset för One Direction och jag var nog den av oss som mest såg fram emot vår lilla resa hem till Stockholm, dock inte för konsertens skull.

När vi bokade biljetterna fick vi, under de två sekunders betänketid som vi då hade, även syrran och svåger att skaffa platser. 

I lördags kväll när det var dags att åka in till Friends Arena kan jag säga att ingen av oss, utav olika anledningar, var direkt motiverade att gå på konserten.

Men när vi väl var på plats och musiken drog igång så tyckte vi allihopa att det var jättekul och till slut så fick vi en jättebra kväll och en fantastiskt upplevelse!

 

Jag och Bianca var nog de som var mest påklädda av alla 60.000 åskådare.

 
Bianca tyckte förbandet,  "5 Seconds to Summer", var nästan lika bra som One Direction.

Gissa om det blev hysteri och mycket skrik när One Direction into scenen!

 

 

 


 
Det var inte bara tonårstjejerna som var galna...

 

 


 
Liam, Louis, Harry...en för varje smak.




Min favoritsång med One Direction...

You & I


5 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Det är det som är så bra med att bo i Europa…man kan göra sånt här kul!

Snygg jacka du har, gillar!

KRAM och som sagt, hoppas allt är bättre

Katta sa...

Kul att det blev bra ändå. Härligt att kunna dra iväg sådär. Kram

Desiree sa...

Så härligt för er att få komma hem en sväng till familjen. Roligt och mysigt också att göra något sådant här ihop som mor och dotter. Det är något speciellt med live musik och konserter.
Kram!

Channal sa...

Bra att det blev lyckat och att ni fick lite kul ihop! Det betyder mycket!

KRAM Anna

Martina sa...

Lotta-
Ja just nu skulle jag inte vilja bo en endaste kilometer längre bort än vad jag gör.
Tack finaste!
Kramar

Katta-
Ja vi fick verkligen en supermysig helg.
Kramar

Desiree-
Ja bade roligt och mysigt. Och sa behövligt!
Kramar

Channal-
Det var sa värdefullt!
Kramar