tisdag 24 juni 2014

EMMAS BIL

Nu är skolan snart slut för i år och för Emmas del så avslutas det här skolåret på ett extra bra sätt. Hon har nämligen vunnit en bil! Och inte vilken bil som helst, utan en bil som hon har byggt alldeles själv, vilket var ett av de stora projekten i tekniken. Den som klarade av alla momenten bäst vann bilen.

Grattis min fina och duktiga Emma!

Jag är riktigt imponerad. Själv har jag då inte den blekaste aning om hur man bygger en bil...! Om jag minns rätt så fick vi bygga en plåtlåda på tekniken. Tiderna förändras.

Och allra viktigast av allt är att Emma själv är superstolt och överlycklig över att ha vunnit den fina och framförallt egenkonstruerade bilen.






Även fjärrkontrollen har hon byggt och designat själv! Kanske blir det en bilmekaniker eller en bildesigner av min lilla Emma?!

5 kommentarer:

Annika sa...

Gud vad roligt!!
Grattis till Emma! SÅ duktigt!
Jag är också impad!
Kramar!!

Desiree sa...

Wow, så duktig och teknisk hon är. Väldigt imponerande. Jag hade aldrig fixat en sådan uppgift.Hopplöst oteknisk som jag är. Vad kul att hon vann den fina bilen. Stort grattis till Emma.

Martina sa...

Annika-
Ja det var roligt och hon var sa glad och stolt!
Kramar

Desiree-
Samma här, hopplöst otekniskt. Och kanske framför allt ointresserad.
Kramar

Mam sa...

Vilken jättefiiiin bil Emma byggt.
Jag är djupt imponerad. Vad månne
detta projekt leda till i framtiden. Ett stort grattis från mormor

Martina sa...

Mam-
Visst är den fin?!! Ja vem vet vad hon kommer att vara och syssla med.
Kramar