lördag 7 juni 2014

NATIONALRÄTT MED TWIST

 

 Fredagskväll. Svenska nationaldagen.

Vad är då inte rättare än tacos till middag?

För visst är det väl så att just tacos har blivit den traditionsriktiga fredagsmysmiddagen hemma hos varenda Svensson?

Jag och tjejerna åt våra tacos med stor andakt. Dock med en liten twist.

Vi tröttnade på att proppa skalen fulla med godsaker för att sedan, bara 2 sekunder senare, få allting att trilla ner över både tallriken och oss själva. Finns det verkligen någon som lyckas med att äta tacos på ett snyggt sätt?!
Inte vi i alla fall. Vi bröt sönder skalen, la dem på tallriken och la sen helt enkelt resten av ingredienserna ovanpå. 

Lika gott. Mycket enklare. Och framför allt snyggare bordsskick. 

3 kommentarer:

Anne-Marie sa...

Jag har bott alldeles för länge utomlands för att veta vad som gäller beträffande fredagsmys. ;) Fanns inte ens när jag bodde där. Och jag tycker fortfarande att det är komiskt på något sätt att ett helt land kan ta till sig en sak som fredagsmys och att det blir en "grej" av det hela.
Undrar om inte midsommarafton hade varit en bättre dag för nationaldagen. Då finns det traditioner så att det stänker om det.
Kramar!

Cirkussolfors sa...

Tacotips! Först ett mjukt tortillabröd, bred på guacamole och sen ett hårt bröd med fyllning i. Gott och ingen oro över att det hårda går sönder ;-)
Tänker på dig och läser även om jag är dålig på att kommentera!
Stor kram

Martina sa...

Anne-Marie-
Midsommarafton hade absolut varit en bättre dag för nationaldagen!
Kramar

Cirkussolfors-
Ska testa ditt tips.
Tack fina för dina tankar.
Kramar