torsdag 6 januari 2011

EMMA E HEMMA


Ute är det gratt och det har inte slutat regna sen i morse.

Har solen tagit semester och lämnat Nice?!

Emma är fortfarande lite sjuk och är hemma fran skolan idag.

Hon var lite ledsen i morse när jag sa att hon inte kunde ga till skolan, inte för att hon missar skolarbetet, men för att hon skulle missa "La Galette des Rois". Här i Frankrike firas ju "Epiphnie" idag.

Jag tyckte lite synd om Emma och pa vägen hem när jag lämnat av Bianca i skolan sa svängde jag förbi ett bageri och köpte en "galette" som jag och Emma mumsade pa efter lunch.

Och gissa vem som fick "la fève" (porslinsfiguren som finns gömd inuti kakan)?!

Tur att jag efter en tugga och en snabbtitt i kakan bytte bit med Emma!

Emma skär upp "galetten".

Det var den sötaste "fève" jag nagonsin sett.

2 kommentarer:

Liz sa...

Vad mysig tradition! Kul for Emma att "hon" hittade figuren. Det var ju ocksa en ganska passande figur for Emma eller hur?! Hoppas hon kryar pa sig! Hur ar det med er andra nu? Klarade du dig? Skont att ni hade mysig jul ocksa, hur ar det att vara tillbaka i vardagen igen? Har har det varit lite tungt hela veckan for Cassie, trottare an trottast pa morgonen! Men det ar bara att bita ihop..Vi hors, kram!!

Martina sa...

Emma är mycket bättre nu igen och var i skolan idag och pa ridningen i kväll.
Med oss andra är det bra, men jag haller med Cassie om att det är segt pa morgonen.
Kramar