lördag 29 januari 2011

SKIDDAG


Sa var det dag för ännu en skiddag.

Stackars Emma klagade pa ont i huvudet och ont i magen i morse. Hon hade även varit lite vaken i natt sa hon var trött och somnade i bilen pa väg upp till Auron.

Vädret, ja det var gratt och det snöade lite smatt. Inte sa kallt dock, "bara" -3° idag. Men vad hjälpte det? Jag och barnen frös lika mycket i alla fall. Efter tva timmars skidakning sa var vi totalt stelfrusna och var pa gränsen till köldskador.

När vi huttrande steg in i restaurangen sa bad vi om bordet längst bort fran dörren och närmast elementen. Trots att de serverar goda sallader sa är det inte ett möjligt alternativ, vi maste ha VARM mat med massor med kalorier! Vi beställde in pizza, pommes frites och pasta carbonara och blandade hej vilt.

Trots att vi knappt hunnit fa tillbaka känseln i händer och fötter sa trotsade vi ända kylan och akte i 1 1/2 timme till pa eftermiddagen innan vi med gott samvete packade i hop skidorna och akte hem igen.

Mina sma älsklingar i liften upp mot toppen! Det var den enda bilden jag tog idag. Kunde inte med att ta av vantarna fler ganger för att ta nagra mer kort. När jag tog det här kortet var jag livrädd för att jag skulle tappa ner telefonen i snön eftersom fingrarna var sa frusna plus det att jag skulle halla i vantarna och stavarna samtidigt!

Inga kommentarer: