lördag 8 januari 2011

ETT BARN HEMMA ETT BARN BORTA


Igar sov Bianca över hos sin kusin Eva och var kvar med henne hela dagen idag vilket innebar att det bara var jag och Emma här hemma idag.

Det är skillnad mellan att ha ett eller tva barn. Och ibland kan det vara lite mysigt att bara fa vara men en i taget.

Som vanligt blev det ingen speciell sovmorgon för Emmas del. När jag fragade vilken tid hon vaknat svarade hon:

-"7.08! Men sen somnade jag om...tills 7.08 och ett halvt!"

Suck.

Pa förmiddagen var vi pa biblioteket, posten och pa bageriet. Efter lunch gjorde Emma sina läxor och städade rummet.

Och sen var det dags för julen att aka ut för den här gangen. Lite trakigt, men ända skönt (att fa mer plats igen!). Men jag erkänner att jag fortfarande lyssnar pa julmusik i bilen och äter julchoklad!

Pa kvällen blev Emma upphämtad av hennes kompis Julie (och hennes mamma saklart) för ikväll är det hennes tur att sova borta!

Jag akte in till stan och hämtade hem en mycket nöjd, sminkad (av kusin Eva som är tre ar äldre) men tystlaten (läs tonaring) Bianca. Hon hade istället för att aka skidor i Auron, som var planerat men ställdes in pa grund av daligt väder, ätit lunch pa restaurang, varit pa en hund-och kattutställning, akt radiobilar och besökt ryska kyrkan i Nice.

Bra dag för oss alla med andra ord!

Inga kommentarer: