måndag 6 maj 2013

EMMAS KALAS


Igar eftermiddag fortsatte Emmas födelsedagsfirande med kalas här hemma tillsammans med alla hennes vänner. Jag kände mig ju inte helt bra pa morgonen och dessutom sa hade dom utlovat regn under eftermiddagen sa det kändes lite oroande.

Men nagra Advil senare och en otrolig tur med vädret, och förvanansvärt snälla och gulliga barn, gjorde att allt gick fantastiskt bra!

Barnen kunde vara ute och leka i parken i nästan tva timmar innan vi gick hem och det var dags för tarta, godis och paketöppning. Och efter det lite mer lekar.

Emma och hennes kompisar hade jätteroligt tillsammans och det blev manga glada skratt. Även Bianca och hennes kompis fick vara med pa ett litet hörn och delta i vissa lekar.


Innan kalaset blev Emma och hennes kompis Julie, som sovit över här, sminkade och ordninggjorda i haret av Bianca.
























Emma hade en jättekul eftermiddag och blev ordentligt bortskämd med manga fina presenter!

Men nu har vi firat Emmas födelsedag dag fyra ganger sa nu far räcka det för den här gangen.

Nästa ar när det är dags att blasa ut 12 ljus pa tartan sa kommer vi nog att befinna oss langt hemifran pa lite varmare breddgrader!

7 kommentarer:

Channal sa...

Härliga bilder!! Så mysigt med kalas! Kul att vara ute också! Hoppas vi kan vara ute när jag fyller!

Lycka att ha en storasyster som fixar till syrran!! Blir glad!

KRAM fina! Anna

Annika sa...

Vilka fina foton.
Skönt att kalaset är över nu va?
Det brukar kännas som en lättnad då ett sådant är i hamn :-)
OCH vad fin hon var i håret. WOW!!
Hoppas du mår bättre nu.
Kram!!

Martina sa...

Channal-
Ja, det var verkligen skönt att vi kunde vara ute!
Blir det födelsedagskalas snart?!
Snygg ny profilbild!
Kramar

Annika-
Ja, det är skönt att det är över!
Nej, det är en riktigt megaförkylning som jag har akt pa sa det tar nog nagra dagar till innan den är borta. Suck.
Kramar

Liz sa...

Fina bilder och vad fin Bianca hade gjort Emma i haret! Vad skont att ni kunde vara ute en massa, och vad roligt att se att barnen ocksa "lekte lekar". Det ar sa svart annars tycker jag i deras alder. Nar dom var mindre var det hur latt som helst att fixa lekar och greja ute, men nu ar barnen ofta trotta pa sant tycker jag och vill ha annat...svart det dar. Vad lekte dom? Alla ser engagerade ut iallafall.

Ska forsoka planera Cassie's kalas snart, det ar verkligen pa tiden!

Nu har vi ju ocksa snart 3 ars kalas att tanka pa...

Stor kram och jag hoppas verkligen att forskylningen har lagt sig! Har har de sma fatt snuva och sover inte med tappta nasor, roligt varre..


Martina sa...

Liz-
Ja det var gulligt av Bianca och det blev verkligen fint!

Nej, det är verkligen inte lätt att fa barnen att leka "vanliga lekar" längre. När det bara är Emma och Bianca sa gör de det aldrig längre. Emma kan göra det lite om hon är med nagon kompis. Det som de gjorde pa kalaset var en massa olika bollekar som de tydligen brukar göra i skolan. Den enda som jag kände till var spökboll.

Ja jag är fortfarande förkyld men idag känner jag mig i alla fall äntligen bättre, skönt!

Usch, da far du jobbiga nätter igen. Stackare.

Kramar

Sis sa...

Härliga bilder!! Skönt att det inte regnade :) Kram

Martina sa...

Sis-
Ja, det underlättade!
Kramar