tisdag 21 maj 2013

NY TRÄNING, JOBB OCH SKOLMÖTE




I morse tog jag pa mig mina nya träningsskor och for till gymet för att köra en, för mig, helt ny träning. Vanligtvis sa tränar jag ju mest cardio pa löpbandet eller med olika crosstrainings-maskiner och sa kör jag vissa klassiska gympapass och BodyBalance som är min favorit.

Men nu har jag ju träningsförbud pa grund av min onda ljumske, eller larmuskeln kanske det egentligen är? Jag har alltid svart att veta de exakta översättningarna pa skador, sjukdomar, mediciner och behandlingar. Min läkare har ju ordinerat vila för benen i tva veckor sa min vanliga träningsrutin far jag skippa under den tiden. Men däremot sa kan jag ju träna överkroppen; axlar, armar, rygg, bröst och mage, nagot som jag dessutom gör alldeles för sällan. Inget ont som inte för nagot gott med, I guess.

Sa idag, med hjälp av en instruktör, sa "upptäckte" jag en helt ny värld pa gymet, alla dessa olika maskiner som jag aldrig brytt mig om tidigare! Jättekul är fel ord för att beskriva vad jag tycker om det, men det var ända helt okej. Förutom att det inte riktigt känns som att man tränar ordentligt med alla dessa pauser hela tiden och dessutom sa är jag ju van att vanligtvis svettas floder, speciellt när man tränar cardio. Och sa kände jag mig aningens malplacé bland alla dessa killar fulla med tatueringar pa deras uppumpade muskler. Men vad gör man inte för att försöka bli av med gäddhänget och se om man kan gräva fram nagra magrutor?!

Efter mitt "nya träningspass" sa blev det jobb och hämta barn fran skolan innan jag skyndade vidare till collège, högstadieskolan, där Bianca gar, och där Emma ska börja i höst, för ett informationsmöte angaende Emmas skolstart. Trots att jag redan har "vanan inne" och vet hur det fungerar i det stora hela, eftersom Bianca nu har gatt där i tva ar, sa var det ända ett intressant möte.

Kan inte fatta att min minsta ska börja i collège, högstadiet, om bara nagra manader och att Bianca bara har tva ar kvar tills hon ska börja i gymnasiet!

Vad hände?! Det var ju inte länge sen Bianca var 3 ar och började i skolan för första gangen! Nu är hon snart 13 ar och har snart avslutat sitt 10:e skolar!

6 kommentarer:

eastcoastmom sa...

Snygga skor!
Visst känns det konstigt att inte ha barn i lågstadiet längre? Eller till hösten för din del.

Miss Marie sa...

Ja, visst gar tiden fort! Jag kan inte fatta att jag har en tva och ett halvt aring! Hur hande det?! Och snygga gympapjucks! Kul med lite annan traning! :)

Saltistjejen sa...

Vilka snygga träningsskor! Kul också att du upptäcker nya träningsformer. :-)
Och du tiden vart tar den vägen? Tänker på det själv nu när E strax ska fylla 5 och börjar skolan i höst!!!!
Kram!

Channal sa...

Oj så många fina bilder du har lagt in. Har haft fullt upp här hemma så jag har varit lite frånvarande. Tack för din gulliga kommentarer!

Jag känner igen kvarteren från gamla stan i Nice, så mysigt. Medelhavet älskar jag... den färgen finns ingen annanstans!

Läckra gympadojjor!! Gillar lila!

Skolåren går så fort!! Snart ska min yngsta ta studenten, fatta?!!

KRAM Anna

Annika sa...

Snygga gympadojjor.
Gillar färgen.
Bra att du hittar andra träningsalternativ.

Ja, åren de går...
Själv fattar jag inte att jag i höst har en tös som börjar sista året på HS.
Time flies...
Kram!!

Martina sa...

Eastcoastmom-
Ja verkligen!

Miss Marie-
Ja tiden rusar iväg alldeles för fort. Snart gar lille A ocksa pa högstadiet!
Kram

Saltistjejen-
Ja som sagt, inget ont som inte för nagot gott med sig!
Börja skolan... det är en stor etapp!
Kramar

Channal-
Din yngsta tar studenten!!! Det var väl inte sa länge sen man själv gjorde det! Eller?!
Kramar

Annika-
Tackar! Ja lila är ingen färg som jag brukar ha men pa dom här skorna tyckte jag att det passade fint!
Sista aret pa HS... och sen ut i stora världen!!
Kramar