lördag 25 maj 2013

HÄLSOUPDATE


I förmiddags, efter att ha "skickat iväg" Emma till en kompis, åkte jag och hämtade upp resultaten från min röntgen som jag gjorde igår och sen vidare till läkaren igen.

Det positiva är att det inte var något som helst fel på skelettet i höften, allt så jättebra ut.

Det negativa är som sagt att de anti-inflammatoriska tabletterna som jag har ätit i en vecka inte gett något som helst resultat.

Så nu har jag fått en annan sort av anti-inflammatoriska tabletter som jag hoppas ska ge bättre effekt och så ska jag gå hos en sjukgymnast/kiropraktor minst 15 gånger och fortsätta vila benet i minst 2-4 veckor till.

Sen hoppas jag vara fit-for-fight igen!


Nu ska jag sätta fart så att jag hinner med lite jobb och träning innan det är dags att åka och hämta upp Emma borta i Villeneuve-Loubet!

3 kommentarer:

Channal sa...

Skönt att det inte var något allvarligt. Men hoppas du snart blir bra!!

Mannens dotter som bor i Antibes och var på just detta sjukhus har varit så nöjd med sin sjukvård! Att ha/få förtroende är det bästa!

Min lilla Vårdcentral jag går till här hemma är också toppen! Sen finns det annat här hemma som är under all kritik som jag inte vill gå in på är!

KryaKram!! Anna

Charlie sa ... sa...

Ja,fint att röntgen visade att allt är bra med inte roligt att tabletterna inte har hjälpt.

Hoppas du blir bättre nu med vila och sjukgymnast/kiropraktor!

Ta hand om dig!

KRAM

Martina sa...

Channal-
Jag det ger sig nog även om det kan ta ett tag med sjukgymnastik.
Just det jag kommer ihag att hon ocksa födde sin bebis där!
Jo men visst finns det sant som funkar bra även i Sverige och tur är väl det! Men det finns ju som sagt mycket som är under all kritik. Tyvärr.
Kramar

Lotta-
Ja det hoppas jag med!
Tack för din omtanke.
Kramar