söndag 26 maj 2013

TVÅ PRINSESSOR FÖDS


Häromdagen skrev jag ett inlägg om den franska sjukvården och nämnde då några ord om hur det gick till när mina två barn föddes. Så mycket minnen... Jag tog fram mina gamla fotoalbum för att titta tillbaka då mina fina prinsessor föddes.

Och vad passar inte bättre, så här på Mors Dag, än att minnas och visa några bilder från då mina barn föddes?! Det är ju trots allt anledningen till att jag idag får äran att bli firad som mamma!
Bianca föddes för snart 13 år sen på Lenval-sjukhuset här i Nice. Känns som en hel evighet sen och på samma gång så tycker jag att åren bara har rusat iväg.

 ♥BIANCA♥

Knappt två år senare kom nästa prinsessa till världen. Emma föddes på Clinique St Georges i Nice. Anledningen till att barnen inte är födda på samma sjukhus är för att min gynekolog inte längre jobbade på Lenval när Emma skulle födas och att jag valde att byta sjukhus istället för gynekolog.

♥EMMA♥

Idag är dom här två små knytena inte så små längre utan har vuxit upp till två vackra och kloka tjejer. Inte små, inte stora. Någonstans mitt emellan, med hela livet framför sig och så mycket kvar att upptäcka, utforska och erfara i livet.

Det som aldrig kommer förändras, no matter what, är att dom är det finaste och mest värdefulla jag har.

2 kommentarer:

Mam sa...

Vilka små fina prinsessor.... Jag håller verkligen med att det käraste man har är sina barn. Pussar och kramar!

Martina sa...

Mam-
Ja visst är det sa!
Stora kramar