söndag 19 april 2009

EMMAS NAMNSDAG


Namnsdagar är nagot som vi inte har för vanan att fira här nere i min mans familj, men sa ringde Mamie (farmor) pa eftermiddagen och Emma svarade.

Hon hade högtalartelefonen pa sa vi hörde hur Mamie helt plötsligt säger "Jag ringde för att gratulera dig eftersom det är din namnsdag idag". Jag och S tittar lite förvanat pa varandra, det hade vi ingen aaaaaning om (jag har ju svenska filofax-blad i min filofax). "Jaha, är det min namnsdag det visste jag inte", hör vi Emma säga. "Och vad far man göra när det är ens namnsdag da?", fortsätter hon och tittar pa oss. "Ehmn (kom-pa-nagot-bra-lagom-käckt-fort), "jo da far man...... städa sitt rum" svarar jag o S lite käckt.

Behöver jag säga att det inte gick hem hos Emsan?!

Det är nog ingen av barnen som kommer kräva att vi firar namnsdagar i fortsättingen heller.

Inga kommentarer: