fredag 17 april 2009

VÄLKOMMEN TILL MIN NYA BLOGG!

Taadaa!! Nu är den här; min nya blogg! Eller rättare sagt min första och enda blogg.

Nu ska jag alltsa börja blogga. Det här med att blogga är nagot som jag har funderat pa en längre tid nu. Jag har velat fram och tillbaka, ska jag eller ska jag inte, vagar jag eller vagar jag inte, hinner jag eller hinner jag inte osv. Och framför allt; vem ska läsa den?? När jag berättade för Bianca om mina planer om att blogga blev hon jätteentusiastisk och sa: "Jaaa, gör det da kommer massor av människor läsa om oss pa internet!" Nja, kanske inte massor, jag är ju inte direkt nagon kändis, men kanske mormor och moster i Sverige i alla fall... Och om inte annat sa kan det ju vara kul att ha för oss själva som en slags dagbok.

Sa nu sitter jag alltsa här och skriver mitt första blogginlägg ever!

Och eftersom det är vardagen manga skriver om i sina bloggar ska jag ta och berätta om vad som händer här hos oss idag.

Vi har aterfatt solen efter en totalt jätteregnig dag igar da det regnade mer eller mindre (oftast mer) hela dagen, ja det till och med haglade faktiskt. Bianca är hemma med mig idag ocksa för hon är fortfarande sjuk.

Igar lag hon i soffan hela dagen och tittade pa TV medan jag for runt och jagade alla dammrattor.Tyvärr hinner jag inte pyssla om henne riktigt sa mycket som jag borde för jag sitter ju och pular med min blogg hela tiden. Men snart blir det bättring för fran och med ikväll börjar pasklovet här!

Dagens lunch blev hemlagad potatismos (typ första egengjorda nagonsin) och lite skinka. Till efterrätt blev det nagra chokladbitar som var över fran det som paskharen (eller vem det nu var?!) hade med sig i söndags.

Direkt efter det att vi hämtat Emma i skolan akte vi till farbror doktorn! Det var ingen större fara med Bianca, en jätteförkylning med halsont och feber men det borde nog snart ge sig.

Eftersom barnen inte behöver ga till skolan i morgon fick de sitta uppe lite längre och se pa TV. Bianca satt och tittade pa "Nouvelle Star", motsvarigheten till svenska Idol och Emma tittade pa sin nya favvo-film " Shakespeare in love", för typ 15 gangen den här veckan! Dora-tiden är helt klart över... Nu tranar tjejerna redan efter Zac Efron alias Troy Bolton! Det ni!

Det far nog räcka sa för min bloggdebut.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Hejsan som utlandssvensk och nàstan granne màste jag ju kommentera fòrsta inlàgget.Jag bor i SanRemo med man och tre barn.Du kom upp pà bloggportalens sida òver utlandssvenskar och dà blev jag lite nyfiken.
Lycka till med fortsàttningen.
Maria

Malin sa...

Hej Martina, vad roligt att läsa!! Känns som man är med i vad som händer i ditt liv och jätteroligt att se bilderna! Jag känner igen utsikten fram balkongen sen jag var och hälsade pa för typ 10 ar sedan :-))
Kram
Malin