måndag 27 april 2009

MER KVALITET ÄN KVANTITET

Att bo utomlands innebär naturligtvis en mängd olika saker, bade positiva och negativa.

En sak är till exempel att man är langt ifran familjen och därmed gar miste om den (var)dagliga kontakten man skulle kunna ha haft om man bodde i närheten av varandra. I början när jag just hade flyttat till Frankrike kändes det förstas trakigt och även lite skrämmande. Man undrade hur det skulle bli. Hur man skulle kunna vänja sig vid att bara träffas nagra ganger om aret. När jag fick barn kändes det lite extra trakigt att vara sa langt ifran familjen.

Men fran att ha varit en trakig och lite skrämmande känsla sa har det faktiskt vänts till nagonting väldigt positivt. Okej, vi ses inte ofta, men när vi väl träffas sa ses vi ju intensivt i 1-3 veckor. Det faktum att vi bor hos varandra när vi ses gör ju att vi far delta i varandras liv till 100%, inte bara över en fika eller som bäst kanske en middag. Mina föräldrar far till exempel uppleva var vardag; hämta/lämna barnen i skolan, aka med pa tennisträningen, vara med när jag handlar, se när barnen är glada eller ledsna, ja lära känna dem pa riktigt inte bara när de är glada för att vi firar en födelsedag. Vi umgas och upplever saker tillsammans pa ett helt annat sätt än vad vi hade gjort om vi hade bott i samma stad. Och det faktum att vi bara ses nagra ganger om aret gör ju att vi verkligen far längta efter varandra och uppskatta de stunder vi har tillsammans. Det blir kanske mindre kvantitet men definitivt mer kvalitet!

10.30 i förmiddags var jag pa flygplatsen och hämtade upp mina föräldrar, därifran akte vi direkt till St Tropez. Mamie och barnen levde fortfarande!

Strax efter det att vi tömt bilen pa allt bagage slutade det äntligen att regna!
Vi at lunch och efter det har barnen lekt med mormor och hjälpt mamie i trädgarden om vartannat. Eftersom jag inte direkt är ett trädgardsfreak och fick lite avlastning med barnen
sa passade jag pa att jobba lite pa eftermiddagen.


Mormor gungar!


Mamie och Bianca fixar trädgarden.


Nu ska jag försöka koppla upp mig pa internet med min nya 3G-nyckel (eller vad det nu kan tänkas heta pa svenska). Läser du det här sa betyder det att jag har lyckats!

1 kommentar:

Anonymous sa...

3G-nyckel.... eller mobilt bredband kanske...
Skönt att allt har gått bra, skulle verkligen vilja va hos er just nu! //C.