lördag 25 april 2009

LANGTRAKIGT, VAD ÄR DET?


Vissa människor jobbar för att det inte har nagot val, men vissa kvinnor (och kanske även män) jobbar för att de tycker att det är för langtrakigt för att "vara hemma". Den kategorin människor hör jag definitivt inte till!

Min dag idag sag ut sa här; storstädning hemma, hjälpa barnen med diverse spel, tvätta, tvätta, tvätta, laga lunch, skjutsa barnen till tennisträningen, aka iväg och handla, hämta barnen, fixa mellis, tvätta igen, göra läxor, stryka, packa (vi aker ju till Saint Tropez imorgon), laga middag mm. Det blir inte manga minuter över till nagon langtrakighet här inte.

Jag har varit "hemmafru" i snart 9 ar nu och ärligt talat sa har jag ännu inte haft det langtrakigt en endaste dag ännu. Jag stormtrivs med att kunna vara flexibel, ta hand om hemmet, jobba lite grann och framför allt att kunna ta hand om och vara disponibel för vara barn. Jag säger inte att jag tycker att varje dag i mitt liv är superkul och att jag aldrig klagar, men jag skulle inte vilja byta ut min situation mot nagonting i hela världen och nagon langtrakighet har jag ännu inte drabbats av, men vem vet, den dagen kanske kommer?! Jag säger till da, jag lovar!

Inga kommentarer: