torsdag 23 april 2009

TONARING PA NYTT

Utav alla oss flickor, tjejer och kvinnor finns det väl knappast ingen som inte nagon gang har varit lite kär i en stor pop-eller filmstjärna? Visst har vi väl alla suktat efter och i hemlighet drömt om nagon kändis? Och visst har man väl suttit där i biostolen och känt att hjärtat slagit lite fortare da man sett en film med sin drömprins?

Jag är övertygad om att "vara-kär-i-en-pop-eller-filmstjärna"-fenomenet är nagongting som vi alla tjejer gar igenom, det enda som förändras med tiden är objektet för vara drömmar. Jag har sett bilder da massvis med hysteriska tjejer skrikit efter Beatles-medlemmarna, nagra som jag själv inte alls tyckte var snygga. Pa min tid var det Tom Cruise, Kevin Costner och Brad Pitt som gjorde tjejerna galna. Och pa syrrans tonarstid (ja det är ju 8 ar som skiljer oss at) sa var det, om jag kommer ihag rätt, namn som New Kids On The Block, the Backstreet Boys och Orlando Bloom som gällde.

Idag var jag och barnen pa bio med nagra kompisar och sag den senaste generationens absoluta drömprins, Mr Zac Efron, i hans senaste film "17 again". Kön in till biosalongen bestog till 98 % av tjejer mellan tja, 8-16 ar. Onödigt att säga att jag och min väninna kände oss nagot "malplacée" (pa fel ställe) när vi stog där ibland alla förväntansfulla tjejer. Men samtidigt känns det nästan som att man transporteras tillbaka till tonaren igen, och det var just det som filmen handlade om, att leva om sina gymnasiear igen. Visserligen är Bianca och hennes kompis knappt 9 ar ännu, men det betyder inte att deras ögon inte glimmar lite extra när Zac firar av ett bländande leende och tittar pa dem med sina sametsbruna ögon. Och när jag och min väninna hör dem trana lite generat efter drömprinsen, ja da fnissar vi ocksa, och är tva 100 % förstaende mammor för det som vara "för-tonaringar" känner.

Och jag kan med största sannolikhet säga att hade jag varit mellan 8-16 ar idag sa hade jag definitivt varit jättekär i Zac Efron, för visst är han väl gullig ända?!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Vad harligt du skriver och vad duktig du ar med manga inlagg!! Min favorit var Tom Cruise. Jag har sakert sett "Top Gun" och "Cocktail" (hette den sa??)hundratals ganger, men visst var han snygg! Har sitter Cassandra ocksa och tranar framfor HSM filmerna. Hon kan sangerna utantill och det ar karlekshistorer som "spelas upp" nar hon leker barbie..Hon har alla filmerna och lagger tom marke till att Zac alias "Troy" ar mer valtranad i HSM 3 an han var i den forsta....men hallo, ska man lagga marke till sant som 7aring?? Haha, men visst ar han sot grabben!