lördag 18 april 2009

HÄRLIG DAG!


När vi vaknade i morse var det stralande sol och klarbla himmel ute! Bianca var feberfri och vi behövde inte skynda oss iväg till skolan sa det var en härlig morgon!




Utsikten fran var terass.

Det enda mastet idag var att aka till biblioteket och lämna tillbaka böcker för det var sista inlämningsdagen och sen ska biblioteket stänga i en vecka. Vi gick som vanligt därifran med tva stora kassar fulla med böcker. Barnen älskar att läsa! Jag brukar ocksa lana nagra veckotidningar men de brukar oftast lämnas tillbaka oläst, sa även denna gang.

Emma letar efter böcker

Folk brukar ju alltid ta upp "dagens outfit" i sina bloggar sa da far väl jag inte vara sämre än att göra detsamma. Men eftersom det inte blev nagra kort pa mig idag sa blir det Bianca som far sta för dagens outfit.

Jacka och byxor fran Catimini, skor fran Mod8 och mammas halsduk fran HM.

När vi var klara pa biblioteket tog vi en sväng till CAP3000 (Nice motsvarighet till Stinsen i Sollentuna).


Eftersom Bianca är väldigt svar när det gäller byxor och jag nu äntligen hittat ett par jeans (praktiskt) som hon faktiskt gillar, hon har haft de pa sig nästan varje dag sen vi köpte dem (10 dgr sen, fast de har blivit tvättade emellanat!), sa ville jag köpa ett par till i samma modell fast i en annan färg.

Hm, de fanns i orange och i gult och Bianca gillade bada lika mycket. Inte lätt när man är lika velig som mamma... Till slut blev det i alla fall de gula och en jättegullig sommartopp!


Emma blev lite purken som vanligt eftersom jag inte köpte nagot till henne (hon far ju alltid ärva syrrans kläder - lillasysterns lott). Jo, förresten jag köpte tva par leggings pa HM till henne, men det var ju förstas inte alls lika kul.

Eftersom jag gjorde alldeles för mycket potatismos igar (jag sa ju att det var typ första gangen jag gjorde det) sa stekte jag potatisplättar av resten till middag. Det är ju inte direkt den vanligaste rätten här i Frankrike sa Emma tittade mycket skeptiskt pa sin tallrik och inte blev blicken mindre skeptisk da jag sa att hon skulle ha hallonmarmelad pa (här finns ingen sylt sa marmelad far vara bade marmelad och sylt). S (maken) tittade lite undrande ocksa men sa snällt: "ja, det blir nog gott" och hällde en massa salt pa sina!

Smaken är som baken!

Inga kommentarer: