söndag 12 augusti 2012

BEBIS ELLER CHOKLAD


I natt vaknade jag av att jag hade världens kramp i ena vaden. Inte sa skönt.

Kramp är väl ofta ett tecken pa att man inte har tillräckligt med magnesium?
Jag behöver alltsa äta mer choklad!

Och i morse kom jag att tänka pa att under bada mina graviditeter sa fick jag väldigt ofta just kramp i vaderna pa natten. Hmm....?!

Ja med tanke pa min stora mage som jag har just nu, sa skulle man ju lätt kunna tro att krampen inte alls beror pa brist pa choklad utan snarare det senare.

Men jag lovar, för alla som nu satte kaffet i halsen, att det här inte är nagot daligt sätt att berätta om en eventuell graviditet!

8 kommentarer:

Sis sa...

Haha ja för det vore väldigt dig att outa (stavning?) det offentligt på din blogg! Mer chockad åt folket, heja heja! Puss och kram till världens bästa syster

Sahra sa...

Haha. Det har jag inte tänkt på. Då har jag ju ett legitimt skäl att äta så mycket choklad, för jag har ofta kramp.

Martina sa...

Sis-
Mer choklad menade du kanske?! Absolut!
Kramar

Martina sa...

Sahra-
Alltid nagot positivt med att ha kramp ofta!
Kram

Sis sa...

Oj då, Japp mer choklad... jäkla snabbstavnings program. :-)

Saltistjejen sa...

Haha! Fast jag undrar om det inte är kalium man saknar??? Fast jag minns inte riktigt. Jag hade ofta kramp i vaderna jag med i slutet av graviditeten.
Men oavsett magnesium eller kalium så hjälper säkert choklad! Det hjälper mot det mesta!! ;-)
Kram!

Martina sa...

Sis-
Me not like snabbstavningsprogram. Speciellt inte när det är inställt pa franska och man skriver pa svenska!
Kram

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja, vi tror pa choklad som botemedel mot mycket, eller hur?!
Kram