onsdag 22 augusti 2012

TIDEN STAR STILL, DET ÄR BARA BARNEN SOM VÄXER!


I förmiddags akte Emma med till sin kompis Julie's farmor och farfar som bor uppe i bergen ovanför Nice. 

Jag och Bianca var hemma och pulade och fixade. Bland annat tog jag mig an strykhögen vilket var en svettig historia sa här i värmen.

Pa eftermiddagen akte vi och hälsade pa min vännina, fd granne, Isabelle. Det blir inte sa ofta vi ses nu för tiden, men är vi väl ses är det som att tiden statt stilla. Förutom vad gäller barnen da, absolut inte vi, som växer sa det knakar och blir större för var dag. 

Vara barn sags ju nästan dagligen förr när vi var grannar och de har alltid varit sa söta och gulliga mot varandra. Det är ett litet speciellt band de har fortfarande. 

Teva och Emma 2005.
Kim och Bianca 2005.
Bianca, Kim. Emma och Teva 2010.
Vi hade en trevlig stund, som alltid, och det blev nagra koppar kaffe och en hel del skvaller!

4 kommentarer:

Sahra sa...

Det är på barnen man ser att tiden har gått :)
Underbart med sådana vänner. Hoppas ni kommer fortsätta hålla kontakten.
Kram

Sis sa...

Å har du inga kort på Isabells barn idag? Var såå länge sen jag såg dem! Kram Sis

Martina sa...

Sahra-
Ja verkligen! Och tiden gar ju alldeles för fort!
Ja, det är sa skönt och sa enkelt med sandana vänner, trots att man inte ses ofta. Det är väl sa det ska vara med riktiga vänner?!
Kramar

Martina sa...

Sis-
Nej, jag har inga nyare bilder tyvärr. Vi ser dem ju inte alls ofta nu för tiden.
Kramar