söndag 5 augusti 2012

HEMMA IGEN


Yes, jag klarade mig fran att behöva betala  svindyr övervikt. Men jag fick charma incheckningsgubben ordentligt och göra mitt yttersta för att komma undan med endast nagra röda lappar (som visar att väskorna är extra tunga) pa väskorna.

Pa vägen hem gjorde vi ett litet stopp i München där vi shoppade och drack varm choklad medan vi väntade pa nästa flyg.




Trots att vi kom fram nästan vid midnatt var det en varm och fuktig luft som slog emot oss när vi kom ut fran flygplatsen.

Hemma igen. Det är med bitterljuv känsla som vi kliver över tröskeln. Skönt och trakigt pa samma gang.

Idag har jag passat pa att städa det näst intill tomma kylskapet innan det fylls upp igen. Och sa har jag satt pa nagra tvättmaskiner och haller pa att packa upp alla väskor... Det är lika bra att ta tag i det pa en gang för att fa det gjort.

Visserligen aterstar det en manad pa sommarlovet, men för min del väntar en hel del jobb och en massa sma vardagsbestyr. 

Och nu är det slut pa alla svullomaltider, fika-stunder och godisätande! Det är inte bara resväskorna som fatt övervikt.... Nu maste jag köra en nyttigare "diet" ett tag framöver! Just nu känner jag mig motiverad till max, men vi far väl se hur länge det haller i sig. 3 dagar och jag har ett rekord....!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Välkomna tillbaka hem igen! Och visst är det alltid lite blandade känslor att lämna familj och vänner och landet och maten och ja det svenska i Sverige. Men nästan alltid tycker jag det är allra mest skönt ändå. Hemma är hemma. :-)
Kram!!

Liz sa...

Skont att hora att ni ar hemma igen, aven om det alltid ar trakigt att lamna sa ar det ju ocksa harligt att traffa S igen och vara hemma!

Och att du skulle behova ga pa diet tror jag inte alls pa, om du eventuellt har lagt pa dig nagra gram fika/losgodis i Sverige ar dom nog snart borttrande, sa flitig du ar med din traning! Har har jag ocksa sagt hej da till vart besok imorse och nu ar snart ordningen aterstalld igen. Har MASSOR att ta igen pa bloggen, men har inte haft tid eller prioriterat den alls medan dom varit har.

Stora kramar!

Martina sa...

Saltistjejen-
Tackar!
Jo visst är det sa. Hemma är hemma.
Men det känns ända kluvet.
Kram

Martina sa...

Liz-
Ja som sagt, det känns bade och.
Jo nu maste jag bli lite nyttigare. Det har blivit alldeles för mycket gott i Sverige och träningen har sommarlov! Och nu maste man ju ta pa sig bikinin igen.
Ja det blir lite si och sa med bloggen när man har besök eller inte är hemma, men vad gör det?!
Hoppas vi kan höras snart!
Kramar