lördag 25 augusti 2012

SLEEPLESS IN NICE


När tjejerna var sma var vakennätter mer regel än undantag. Under 3 ars tid sov jag inte en enda hel natt! Men nu är det, tack och lov, en svunnen tid sedan länge tillbaka. Visst kan det hända att barnen vaknar när de är sjuka eller nagot annat, men det är väldigt sällan nu för tiden. 

Men i natt var det en san natt. Emma var uppe nagra ganger och sen slutade det med att hon och jag sov tillsammans. Det var i och för sig väldigt mysigt, men oj vad trött man är idag.

Kroppen maste skicka ut nagra speciella hormoner eller nagot som gör att man klarar bebisnätterna?! För oj vad manga bebisnätter utan sömn som jag varit med om, langt mycket värre än i natt, och ända kändes det otroligt jobbigt i natt. Och idag kan jag knappt halla ögonen öppna och min kropp skriker efter socker!

Men som tur är har jag ingen liten bebis som maste tas hand om under dagen, utan en stor tjej som klarar sig i stort sett helt själv. Inte för att jag har legat och sovit direkt, men ända. Pa förmiddagen var det städning som gällde här och till lunch kom Emmas kompis Eva hem till oss. Tjejerna har lekt i Emmas rum, ute pa terassen och sa har vi varit och badat ett tag pa eftermiddagen.

Emma och Eva. 
Tjejerna rotade fram lite gamla leksaker som de roade sig med.
I kväll blir det en slapparkväll och förhoppningsvis tidigt i säng och en hel natts sömn!

2 kommentarer:

Sahra sa...

Molly kommer varje natt. Såå jobbigt. Natten till födelsedagen sov hon dock hela natten i sin säng. Hon ville bli uppvaktad i sängen precis som killarna blev i mars. Då gick det minsan bra att ligga kvar.

Martina sa...

Sahra-
Haha, vilken liten busloppa! Hon är verkligen inte dum hon inte!
Kramar