söndag 31 mars 2013

ÄGGJAKT


Söndag. Sovmorgon och sen frukost. Extra sen idag eftersom vi ställde om klockan till sommartid i natt.

Efter frukosten tog S med sig tjejerna och akte till marknaden pa Cours Saleya i gamla stan i Nice för att fylla pa förradet med färska grönsaker och frukt. Under tiden de var borta sa gjorde jag i ordning allting inför äggjakten här hemma.







Sa snart de kom hem igen blev det jakt pa ägg och choklad i alla dess former; sma, stora, kaniner, fiskar, ägg, klockor, kycklingar, färggranna, pralinfyllda... you name it! Godis, faktiskt ingenting. Här är det choklad och bara choklad som gäller för hela slanten.



 


 Paskharen eller klockorna fran Rom, eller vem det nu kan vara som kommer med alla ägg och choklad, kom även med tidningar och pengar i ar!

Finaste tjejerna ute pa terassen och njuter av det soliga och varma, +18°,  vädret dagen till ära!





Ha en fortsatt fin pask!

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vilket fantastiskt väder ni har!!! Blir avis! Och kul med äggjakt. Här letades det ägg igår redan. Haha, fnissar åt att du skriver "inget godis bara choklad".... DEN var bra! Så choklad är alltså INTE godis! Hm, berätta inte det för min dotter bara hahahaha!!! ;-)
Ha en fortsatt fin påskhelg!
kramar!

Charlie sa ... sa...

Ah, så ljuvligt! Tycker ni har haft underbara moments hela dagen!

Jag njuter av dina bilder <3

KRAM!

Lotta

Mam sa...

Å så mycket fin choklad flickorna hittade och vad påskfint du gjort mitt hjärta. Puss och kram till hela familjen från mig. Mam

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja idag hade vi ett underbart härligt väder, men det kommer nog tyvärr inte att halla i sig.

Haha, "inget godis bara choklad"! Det var egentlige inte riktigt sa jag menade, utan mer det att vi inte hade nagot smagodis eller annat godis, utan bara choklad. Men, det var ju ganska bra att tänka sa, att choklad är choklad och inte godis!

Lovar att inte säga nagot till E!
Ha en bra pasksöndag ni med.
Kramar


Lotta-
Jo, idag har vi haft en riktigt skön dag! Vad glad jag blir att du gillar mina bilder!
Kramar


Mam-
Kramar till dig fran oss ocksa!