torsdag 7 mars 2013

FILMTIPS


Langflygningar kan ju vara ganska sega och just väldigt langa men nagra bra filmer kan ju fa tiden att passera lite fortare.

Qatar Airways underhallningsutbud är ganska imponerande och erbjuder tusentals möjligheter; filmer, TV-program, spel, musik och mycket mer.

Under var senaste resa hann jag med att se pa flera filmer, bland annat Argo och The Rock of Ages. De flesta kanske redan har hunnit med att se dessa bada ganska omtalade filmer men för mig var det första gangen.

Argo, som jag vet har vunnit en massa olika priser och fatt mycket bra kritik överallt, var precis sa bra som alla säger. Om inte bättre. Väldigt intressant. Och väldigt spännande.

Har man inte sett det sa ska man absolut göra det! Jag tror till och med att jag ska se om den här hemma vid tillfälle.


The Rock of Ages var en totalt annorlunda genre av film än Argo. Inga som helst likheter. Inte nagonstans.

Jag hade inga större förväntningar av den här filmen men det var riktigt underhallande faktiskt. Bra, vet jag inte om jag skulle säga att det var, men lite kul att se och musiken var absolut helt okej. För er som inte vet sa är det ju en musikal. Det hade jag ingen aning om innan jag sag den.

Storyn är väl inte den mest intressanta men det finns manga bra och helt klart underhallande skadisar som gör filmen värd att se; Alex Baldwin, Catherine Zeta-Jones, Russel Brand och sa förstas huvudrollsinnehavaren Mr Tom Cruise som spelar en vild och galen rockstjärna!

Bada bilder lanade fran google.

5 kommentarer:

Sahra sa...

Älskade alec baldwin i denna rulle. Så skön som förälskad homogayslusk
Kram

eastcoastmom sa...

Vill också se Argo!

Martina sa...

Sahra-
Men han är alltid bra!
Kram

Eastcoastmom-
Ja det maste du, den är sa bra!
Kramar

Annika sa...

Argo, bästa jag sett på hela fjolåret.
Vilken FILM!!
SÅ glad att den vann Oscar för bästa film iår.
WOW!
Rock of ages är helt OK också.
Kramar>

Martina sa...

Annika-
Ja den är verkligen värd alla priser den fatt!
Kramar