söndag 10 mars 2013

RESAN TILL MEDHUFUSHI (MALDIVERNA)


Idag är det exakt en vecka sen vi kom hem fran var semester pa Maldiverna sa jag tänkte att det är hög tid att leverera nagra bilder där ifran. Jag är dock LANGT ifran att ha hunnit ga igenom alla kort som vi har tagit fran semestern. Tidigare nämnde jag nagot om att jag skulle ha tagit ungefär 2000 bilder. Det var fel. Om jag räknar samman alla bilder som vi tagit (Canon, var vattentäta Panasonic, ipad, ipod, telefoner...) sa ligger antalet bilder snarare runt 3000! Sa det kommer att bli bildbomber tills ni är totalt urless pa mig. Jag lovar. Här kommer den första!


Efter ett snabbt stopp i Milano och manga timmar i luften sa kom vi fram till Doha, Qatar samtidigt som solen gick ner över ökenlandet.


 I Doha at vi middag och roade oss bäst vi kunde i väntan pa nästa flyg.

 

Efter ännu nagra timmar i luften men dock  inte speciellt manga timmars sömn sa kom vi fram till Malé, Maldiverna tidigt pa morgonen.

Sen var det bara knappt en timmes flygning i vattenflygplan innan vi äntligen var framme pa var atoll och hotellet Medhufushi Island Resort.




Maldivernas huvudstad Malé med flygplatsen pa "remsan" framför själva huvudstadsön.
Visst ser det ut som vykortsbilder? Men det är dom riktiga vyerna som man ser genom fönstret pa vattenflygplanet!
Landning och ankomst till Medhufushi!
Trötta och bleka, men väldigt glada över att äntligen vara framme gar vi i land pa Medhufushi.

Första synen pa hotellet. Kändes helt okej att veta att vi skulle spendera 15 dagar pa det här placet.
Vi hade tva stora sovrum och tva badrum som delvis var utomhus.
Pa baksidan hade vi en liten terrass med upphängda soffor och solstolar nedanför och stranden lag precis bakom buskarna.
 För att fa en överblick över ön, eller atollen som det egentligen heter, sa har jag lanat nagra flygbilder fran google.




Som sagt, efter en första anblick pa atollen och hotellet sa kändes det som att vi skulle kunna sta ut med att spendera de närmsta 15 dagarna här! Det enda som kändes lite sadär var att det var lite molnigt när vi anlände. Temperaturen ligger dock alltid konstant runt 30 grader bade i luften och i vattnet i stort sett dygnet om. Och molnen blev som tur var inte sa langvariga!

Fortsättning följer.

12 kommentarer:

Channal sa...

OMG!!! GILLAR GILLAR GILLAR!!

Så UNDERBAR Martina! Vilket paradis! Mysigt att ha sin mamma/mormor med också! Min dröm har varit i 40 år att få komma till Maldiverna! LYCKOST! Du får leva på det länge! vad är lite regn i Nice! Nice är också underbart!!

KRAM!!! Anna

Liz sa...

Gumman, jag nastan svimmar lite har..herregud sa underbart det ser ut med alla dessa vackra atoller och stranden, lilla flygplanet, hotellet - wow!!, och allt dartill. Som sagt, alskar alla bilderna, sa vackra och sa duktig du ar!

Can't wait till att se meeeera!
Jag haller mig inloggad, hor av dig nar du har tid via Skype, vi ar hemma!
Stor kram!!

Miss Marie sa...

Jösses!!! Så underbart! Älskar att piloten har shorts på sig, då vet man att man är på semester! :)

Martina sa...

Channal-
Ja som du nu har förstatt sa är Maldiverna ett av vara absoluta favoritresmal. Det är verkligen ett riktigt paradis!
Jag hoppas verkligen att du kommer dit en dag!
Och ja, vi lever väldigt länge pa varje resa som vi gör dit!
Kramar

Liz-
Som sagt, det kommer att komma MANGA fler bilder!!

Härligt att höras igen! Och härligt att ha sa mycket roligt att se fram emot!!!
Kramar

Miss Marie-
Och pa fötterna har han flip-flops!
Kramar

Saltistjejen sa...

WOW!! Vilket STÄLLE! Hotellet ser ju helt ljuvligt ut! Mmmmm! Och vattnet! vattnet! Färgen!!!!
Ser fram emot fler bilder. Även om jag förstår att det lär ta tid för dig att gå igenom alla ni tog hahaha!
KRAM!

Martina sa...

Saltistjejen-
Det var ljuvligt kan jag lova!
Och det kommer absolut fler bilder!
Kramar

eastcoastmom sa...

jag vill också!!!
Är det hög luftfuktighet? Vad gör man om dagarna? Läser, dyker, solar...?

Anonymous sa...

nice photos looking forward to seeing the rest,hope your mum got back to Sweden ok.Rob

Annika sa...

GUD så UNDERBART!!!
BOMBA SOM EN GALNING!!
Du får gärna förstora bilderna också. De är ju so men DRÖÖÖM!!!
Vilket paradis.
Det är en av de platser på jorden dit jag gärna vill åka!!
Så bomba på.
Detta ÄR ljuvligt!!!
Kram!

Martina sa...

Eastcoastmom-
Ja, luftfuktigheten är ganska hög!
Trot eller ej, men vi har aldrig langtrakigt. Badar, solar, snorklar, aker pa diverse batutflykter, paddlar kanot, promenerar pa stranden, läser, tar spabehandlingar... Manga dyker hela dagarna, det finns ju massor med olika vattensporter, gym...

Och sa är det skönt att bara ligga och slappa pa en solstol tycker jag.

Kramar

Martina sa...

Rob-
Yes she is now back home in Sweden again.

Don't worry, I'll post a lot more photos! We took about 3000 photos during our 2 weeks at Medhufushi!

Hope you and Amanda are just fine!

Love

Martina sa...

Annika-
Ja det är verkligen ett paradis pa jorden! Vi älskar det lika mycket varje gang vi är där!
Du vet väl att du kan förstora bilderna genom att klicka pa dem?!
Jag har tänkt att jag ska göra om lite pa min blogg sa att jag kan fa in större bilder, men jag är inte där ännu.

Lovar att det kommer fler bildbomber!

Kramar