tisdag 26 mars 2013

NY BLOGGDESIGN



Sa, här är den nu min blogg med en nagot omgjord bloggdesign!

Jag har fortfarande vissa smaändringar kvar att göra sa det kan hända att det blir lite rörigt ett tag fram över. Jag hoppas att ni har överseende med det. 

Som ni märker sa finns alla gamla inlägg kvar, även om de är nagot i oordning, framför allt bilderna och dess ramar och bildtexter. Jag far se om jag hinner fixa till det sa smaningom eller om jag helt enkelt later det vara.

Ja som ni ser sa handlar det inte om nagra större förändringar och vi är langt ifran nagon proffsdesign. Men jag har gjort sa gott jag kan. Den främsta och största anledningen till att jag ville göra om designen över huvudtaget var ju för att jag ville kunna fa in större bilder. Och det kan jag nu sa jag känner mig nöjd även om det saklart finns en massa mer saker man skulle kunna göra med designen. Men det har jag varken kunskap eller tid för sa detta far duga.

Berätta gärna vad ni tycker!

 
Bada bilder lanade fran google.

6 kommentarer:

Liz sa...

Yes! Nu har jag nog varit inne 10 ganger av nyfikenhet for att kolla nar du lagger upp nytt inlagg..:) SA fint det blev vannen!! Kommer bli kanon att fa in lite storre bilder - mer att njuta av sa nu hoppas jag att du fort slanger in lite mer bilder fran Maldiverna! :)

Nagot som jag blev jatteglad over att se var att du andrat i din lista over aldre inlagg. Forut var dom bara under datum, och ibland var det lite svart att hitta nagot nar jag ville ga tillbaka och titta/lasa och inte visste vilken dag du skrivit det under. Nu nar man ser titeln pa inlagget istallet, sa ar det mycket lattare!! Tack for det!

Daremot forstar jag inte alls att du har orkat fixa sjalv med inlagg, jag har bara valt bland det urval som finns och sen gjort egen fargskala, bakgrundsfoto etc till det. Beroende pa blogglayout kunde man ha storre eller mindre bilder inlagda. Ofta stors jag av att mina vagratta bilder inte gar att gora stora for att dom da gar utanfor "kanten", men jag orkar inte fixa och trixa.

Jattefint!
Stor kram!!

Channal sa...

Titta så fint det blir! Pyssla på du! Gillar att du har större bilder!

Nice är underbart vackert!! Älskar Medelhavet!

KRAMAR Anna

Martina sa...

Liz-
Vad roligt att du gillar min "nya" blogg! Ja, som sagt huvudsyftet var ju att kunna fa in större bilder sa det är jag väldigt nöjd med.

Om jag ska vara riktigt ärlig sa har jag faktiskt inte ändrat bloggarkivet medvetet. Det blev sa när jag bytte bloggmall. Men visst, jag haller med om att det är bättre.

Ja du, trots att det inte ser ut som att det är speciellt mycket som är ändrat sa har det tagit mig galet mycket tid. Alldeles för mycket tid egentligen. Men när man väl börjar sa... Och det är väldigt mycket smadetaljer; linjer, avstand, höjd-bredd-storlek pa bokstäver, färger...som andra kanske inte egentligen märker men som jag kan störa mig mycket pa som jag har försökt fixa bäst jag kan. Mycket googlande...

Men nu maste jag ge mig. Jag hinner inte lägga ner mer tid pa detta sa nu far det vara som det är.

Stora kramar

Martina sa...

Channal-
Kul att du tycker att det blev fint!
Ja, jag känner mig väldigt nöjd med att kunna fa in större bilder. Det var ju det som var grunden till hela förändringen.

Vad gäller resten sa far det vara som det är nu. Jag hinner inte och kan inte göra sa mycket mer. Det enda som jag kommer att pilla lite mer med är lite smasaker.

Förresten, jag sag att du förut pa den gamla bloggen hade lagt till dig pa google friend connect, men det kunde jag tyvärr inte föra över sa du far göra om det igen! Sorry.

Stora kramar

Saltistjejen sa...

Vad fint det blev!!! Och som sagt jag är impad över att du fixar och trixar så mycket själv, Jag kör enbart Bloggers mall hahaha!
Kram!!

Martina sa...

Saltistjejen-
Tack! Vad roligt att du tycker att det är fint. Ja, jag försöker sa gott jag kan.
Kramar