lördag 30 mars 2013

NY FAVORIT


Bild lanad fran google.

När det gäller parfym sa har jag varit trogen Calvin Kleins "Eternity" sen gymnasietiden. Vid vissa tillfällen kan jag ibland ta nagra droppar av Issey Miyakes "L'eau d'Issey", men den är lite pa gränsen till för stark för min smak. Tunga, söta parfymer kan jag inte ens lukta pa utan att fa huvudvärk sa för mig är det bara lätta fräscha dofter som gäller.

Härom dagen fick jag ett testprov pa Calvin Kleins (igen) "ck one Summer 2013" och jag älskar  den redan. Hur den doftar? Vattenmelon och gurka blandat med lite träiga noter. Den är helt klart en ny favorit!

3 kommentarer:

Channal sa...

Jag har också mina favoriter som jag återkommer till! Just nu är min favorit "La Petite Robe Noire" från Guerlain.

Gurka och melon låter som en doft som passar mig!! Gillar de gröna fruktiga fräscha dofterna. De får inte vara för söta o pudriga.

Nästa gång jag kommer ner till Rivieran vill jag åka till Grés. Det ska finnas ett slott där som man får göra sin egen parfym! Hur kul skulle inte det vara!!

STOR PÅSK-KRAM!! Anna

Charlie sa ... sa...

Ah, läcker ny favorit!!

Så fint ni har påskpyntat. Älskar påsken för den härliga vårkänslan.

Stor kram och en härlig påskhelg!

KRAM
Lotta

Martina sa...

Channal-
Testa den, den doftar sa gott! Jag kan inte sluta lukta pa den!

Hm, jag tror att det är Grasse som du menar. Där finns Molinard, Fragonard och Galimard där man kan göra egen parfym.

Paskkram till dig ocksa!


Lotta-
Jag är helt kär i den där parfymen!

Jag är ingen större paskfantast, men lite fint vill man ju ända ha!

Paskkramar till dig ocksa!