fredag 8 mars 2013

FLASHBACK FRIDAY - PALM BEACH


Som ni kanske har förstatt sa är Maldiverna en av var absoluta favoritdestination när vi aker pa semester. Under arens lopp sa har det blivit nagra resor dit, närmare bestämt hela 6 stycken, och förhoppningsvis sa kommer det att bli ännu fler.

Trots att Maldiverna är en stor smekmanadsdestination sa har vi alltid rest dit tillsammans med vara barn. Var allra första resa till Maldiverna gjorde vi i november 2004 da var barnen bara var 2 respektive 4 ar gamla.

Den gangen bodde vi pa Palm Beach Resort och fran första stunden blev vi kära i Maldiverna!

Bild lanad fran google.
Flygvy över Palm Beach Resort.

Övriga bilder är tagna fran vart fotoalbum, det vill säga, foton av papperskopior.




Time flies, men vi älskar fortfarande Maldiverna lika mycket som när vi var där första gangen och alla vara semestrar som vi spenderat där har varit fantastiskt sköna och väldigt avkopplande.

Snart kommer det bilder fran var senaste resa till Maldiverna...

8 kommentarer:

Miss Marie sa...

Åh, vad härligt det ser ut! Förstår att du saknar det!

Saltistjejen sa...

Ja du Martina, inte konstigt att du saknar Maldiverna.
Hoppas ni får en fin helg och att ert regnande slutar! Här snöar det för fullt nu (blötsnö) men de har lovat fint väder till helgen så ja hoppas de har rätt.
Kram!!

Martina sa...

Miss Marie-
Maldiverna är ett riktigt paradis!

Saltistjejen-
Usch, för snö och regn. Nu far varen ta och komma tycker jag!
Kramar

Annika sa...

Fy tusan vilket PARADIS!!
Gissa om jag skulle vilja åka dit.
Det är ju underbart!!
Vilket vatten och bilder...
ÅÅÅÅ ös på med bildbomber nu!!!!
Kramar!!

Liz sa...

Sa underbart, och att ni varit dar sa manga ganger, forstar att man kan langta och aka tillbaka manga ganger till ett sant paradis! Harligt!!
Sa underbart sota dom sma tjejerna ar! Sa kul att se dessa aldre foton sa jag ju missat sa mycket i ditt liv under den tiden..
Stor kram!

Martina sa...

Annika-
Jag ska göra mitt bästa för att försöka leverera nagra bilder i helgen!
Och ja, ak dit om du kan.
Kramar

Liz-
Ja, vi är langt i fran trötta pa Maldiverna!
Kul att du gillar mina flashbacks! Tiden gar ju sa fort och jag gillar att titta tillbaka pa saker man gjort och upplevt i livet. Och trots att vi star varandra nära sa är det ju otroligt mycket som vi missar av varandras liv.
Kramar

Lotta i USA sa...

Underbart!!! Paradiset!! Jag vill så gärna dit. Dina bilder är outstanding, fab....jag vill bara kasta mig på ett plan och få ligga där i vattnet.

Berätta gärna mer...åker ni till samma hotell? Bästa tiden att åka dit på? Är man på samma ställe eller är det enkelt att åka runt till andra öar eller hur fungerar det ;-)


KRAM!

Martina sa...

Lotta-
Ja det är verkligen ett paradis!

Vi har varit pa olika öar och hotell varje gang vi har varit där. Varje ö har sin charm och fördelar och nackdelar.
Pa Maldiverna är det ju i stort sett samma temperatur bade i luften och i vattnet aret om men jag skulle nog säga att absolut bästa tiden för att aka dit är januari-mars.
Oftast aker man till en ö och stannar där da avstanden mellan öarna är stora och det inte finns sa manga olika transportmöjligheter.
Vill du veta mer sa hör av dig sa försöker jag svara sa gott jag kan!
Kramar