fredag 4 september 2009

ETIKETTER


Idag har jag varit iväg och köpt mer skolmaterial; diverse skrivböcker, pärmar, pennor, papper...

Och när barnen kom hem fran skolan, ja da var det vara att sätta igang och sla in böcker och klistra pa namnetiketter pa allt material igen.

Tack gode gud för att jag har hittat en site där man kan beställa jättefina självhäftande etiketter i alla möjliga färger och storlekar! För satt jag och tillverkade sma egna etiketter med barnens namn pa som jag sen tejpade fast pa allt material. Visst det är väl helt okej att gör till nagra böcker och skrivhäften. Men när man maste göra det pa varenda blyertspenna, bläckpenna, suddgummi, alla tuschpennor, ja allting, och detta ganger 2 eftersom jag har tva barn, ja da känner man ganska snabbt att det kan vara värt att lägga ut nagra extra kronor pa att fa färdiga och framför allt självhäftande etiketter direkt hem i brevladan!

Barnen är i alla fall fortfarande jättemotiverade för skolan. Pa morgonen hoppar de upp ur sängen utan nagra som helst problem och gör sig snabbt i ordning alldeles själva. Och när de kom hem fran skolan sa gick de och gjorde sina läxor helt själva utan att jag behövde säga ett knyst! Underbart! Men man brukar ju (tyvärr) säga; "Underbart är kort!" och jag är rädd för att det kommer att stämma. Men jag far väl njuta sa länge det varar!

Här har vi fortfarande över 30 grader varmt och nu blaser det dessutom varma stormvindar ute vilket gör att man helst vill befinna sig inne i luftkonditionering!

Inga kommentarer: