söndag 20 september 2009

RÖD PRICK


Det blev en bloggpaus i helgen.

Har varit fullt upp.

I fredags efter skolan skyndade jag med barnen till ridningen. Sen skyndade jag tillbaka till skolan för att ga pa klassmöte med Emmas fröken.

Trevlig fröken, intressant möte. Fick reda pa min lilla busrattas senaste hyss.

Varje helg maste man som förälder ga igenom barnens olika böcker och häften, för att se veckans arbete, och sen underteckna sa att fröken vet att man sett allting. Förra helgen glömde jag att underteckna i vissa böcker och för att fröken inte skulle bli arg pa Emma sa fick min lilla älskling den briljanta idén att förfalska pappas namnteckning. Det var bara det att hon berättade det för sin bänkkamrat som i sin tur berättade det för fröken.

Sa nu har Emma fatt en röd prick (bestraffning när man gör nagot dumt eller beter sig illa) för förfalskning av namnteckning.

7 ar gammal.

Visst har man väl själv förfalskat föräldrarnas namnteckning nagra ganger. För att kunna fa skolkatalogen snabbare. Men da var man väl atminstone dubbelt sa gammal.

Vad ska det bli om sju ar?!!!

Man vet inte om man ska skratta eller grata.

Och sa här är det varje dag. Varje dag hittar hon pa nagot nytt.

Ger bort sina saker till kompisar och blanekar det, klipper hal i sin pyjamas, häller matrester i blomkrukan, säger att hon har duschat fast hon inte har gjort det.... och det är bara exempel fran den senaste veckan. Suck.

I gar förmiddags for vi runt pa diverse ärenden och pa eftermiddagen ägnade vi oss at läxläsning.

Idag var jag och Emma och hälsade pa hennes före detta bästis och hennes mamma som vi inte träffat pa över ett ar. Trevligt.

Ja, det är väl ungefär vad vi har pysslat med i helgen.

1 kommentar:

Anonymous sa...

Oj, oj, oj Emma inte får man göra så inte. Här gäller att prata mycket om detta. Det finns väl bra förebilder väldans nära.
Puss Mormor