onsdag 16 september 2009

HÄSTSKIT


Det blev ingen tennis idag för här har det regnat större delen av bade natten och dagen.

Däremot sa gick det bra att rida eftersom det är under tak.

Jag som aldrig varit hästälskare eller ens hästvän, eller djurvän över huvudtaget, maste ända erkänna att hästar verkligen är fina djur. De är vackra pa nagot sätt och att se nagon rida pa en häst, ja det ser majestätiskt ut pa nagot sätt. Och det ser ut att var roligt. Jag blir nästan sugen pa att rida.

Men fy sjutton vad det stinker när man traskar runt där bland all hästskit vid stallen ! Det ligger högar av hästskit ungefär överallt och där gar alla runt som om det vore helt normalt. Det är ju sa äckligt när man tänker efter. Att man gar runt och vistas mitt bland en massa skit. Bajs alltsa. Och idag när det dessutom regnat en massa och allting liksom bara lag och flöt omkring som en ända stor sörja…da var det langt ifran majestätiskt.

När vi kom hem igen höll jag nästan pa att slänga in barnen samtidigt med alla kläder direkt in i tvättmaskinen.

1 kommentar:

Anonymous sa...

Det finns nog en som hatar allt vad hästlukt heter mer än du.... och det är jag!!! Usch!!
Kram C.