onsdag 23 september 2009

SPORT OCH LÄXOR


Tennis för barnen och gympa för mig pa förmiddagen.

Läxläsning pa eftermiddagen.

Det är i stora drag vad vi pysslat med idag.

Vi, eller rättare sagt barnen, hann även med ett litet dopp i poolen. Men trots att lufttemperaturen är upp mot 30 grader sa har vattentemperaturen sjunkit ordentligt. Vi blev ju sa bortskämda i somras med att vattnet i poolen lag runt 30 grader sa nu känns det som ishavet!


Inga badkrukor här inte!

Ikväll tittade jag pa nyheterna för en gangs skull och Bianca satt och gosade med mig och tittade hon ocksa. Vi lyssnade pa en intervju med den franska presidenten Nicolas Sarkozy som just nu befinner sig i New York. Han pratade om finanskrisen, den nya miljöskatten i Frankrike, G20, Clearstream (den rättegang han är inblandad i just nu), immigrationsproblem, globala miljöproblem mm. När jag fragade Bianca om hon förstog vad han sa svarade hon rakt och ärligt: "Nej, ingenting!" Kanske inte sa underligt att en 9-aring inte förstar sa mycket när presidenten pratar om politiska fragor. Men jag tycker i alla fall att Sarkozy är en av fa politiker som ger raka och direkta svar och som man verkligen förstar när han pratar.

1 kommentar:

Anonymous sa...

Å så härligt det ser ut och så goa och glada flickorna är. Kram på er // Mam