torsdag 24 september 2009

ETT FÖRETAG, TVA FABRIKER


Häromdagen, pratade jag med min kära morfar i telefonen som berättade att de bytt matleverantör och nu äntligen kan äta god mat igen!

Förr kom deras mat fran Sodexo och var näst intill oätbar. Pannkakor som inte var gräddade, faukorv och potatis som förstörts av en kräkframkallande sas... Vad jag vet är inte mina morföräldrar kräsnare än nagon annan vad gäller mat, men vem skulle vilja äta ogräddade pannkakor till lunch?!

Nu har de i alla fall skippat Sodexo och valt god mat istället!

Här nere finns ocksa Sodexo. Alla skolmatsalar i Nice levereras av dem, men vad jag vet sa är skolmaten bra. Kan ju bero pa att även om det är samma företag, Sodexo, sa lär det ju knappast vara samma fabrik som levererar äldrevarden i Sollentuna!

Här bestar skolmaten varje dag av förrätt, varmrätt, efterrätt och naturligtvis bröd och olika ostsorter varje dag. Vi är ju i Frankrike!
Ibland har de även olika tema-menyer, som i dag da de har en spansk meny som ser ut sa här:

  • Förrätt: Grön melon
  • Varmrätt: Köttbullar med ris och catalansk sas (vad det nu kan vara?!)
  • Efterrätt: Churros (spanska munkar) och chokladsas

Osten fanns visst inte med pa menyn just idag. Kanske för att det är en spansk meny? Har aldrig hört talas om nagon spansk ost...

Men sa ett och samma företag kan vara bade bra och daligt pa olika ställen.

Inga kommentarer: