fredag 16 november 2012

FLASHBACK FRIDAY - BAHAMAS 2001


Idag blir det en flashback tillbaka till Biancas första resa utanför Europa. Det var i november 2001 när vi akte till Club Med Paradise Island, Bahamas. Just det Club Med hotellet finns inte längre idag, men det lag precis intill hotellet Atlantis.

Bianca var lite drygt 1 ar och detta var hennes första langresa och det var en underbar upplevelse för henne att upptäcka och utforska sa mycket nytt. Och för mig och S var det minst lika underbart att se Bianca göra sa manga nya upptäckter.

Att kunna springa runt helt fritt pa hotellomradet utan att behöva tänka pa bilar och andra farligheter var en stor frihet och en sant nöje för fröken Bianca. Och att dessutom kunna mumsa och prova en mängd godsaker i restaurangen var ocksa en stor lycka.
Pappas lilla flicka.
Bianca träffade sin vän Maéva här. Och tjejerna och även vara bada familjer blev vänner för livet. Sen dess har det blivit tva barn till, Emma och Maévas bror Laoro som är jämngammal med Emma, och flera resor tillsammans. Tyvärr ses vi inte sa ofta som vi hade önskat eftersom de bor i Belgien och inte alltid har semester samtidigt som oss.
Biancas första möte med en delfin blev lite läskigare än vad hon hade tänkt sig. Men det har hon kommit över sen dess och idag älskar hon delfiner.
Eh, nej S hade inte en annan tjej pa den tiden. Det är jag, men med en frisyr som jag bara testat en gang i livet och med ett par alldeles för stora glasögon.
Jag med Bianca i famnen och med Emma i magen.
Tröttsamt för en 1-aring med sa manga nya upptäckter, 6-timmars tidsskillnad och inga fasta rutiner. Bianca fick sova lite där hon kunde.

Alla bilder är tagna genom att ha fotograferat gamla papperskopior.

3 kommentarer:

Liz sa...

Underbara bilder! MODIGT att flyga sa langt med en liten 1 aring!! :) Man vet ju aldrig hur dom reagerar pa planet och av trycket etc..men ibland kan det ju faktiskt vara enklare att flyga med riktigt sma, da dom forhoppningsvis sover mycket av resan. Sjalv bavar jag att flyga med mina sma monster..:)

Vad frash du sag ut som smabarnsmamma OCH gravid dessutom!! Sa roligt att ni fortfarande haller kontakten med era vanner fran Belgien och att ni aven gjort andra resor tillsammans. Harligt!
Stora kramar

Lotta sa...

Å, så härliga bilder. Vilken fin familj ni är!! Härlig resa, ser så skönt ut.

Och Lilla.u. Jag har armbandet med lilla hjärtat på. Bär det med stolthet!

Kram och ha en jättefin helg!

Love
Lotta

Martina sa...

Liz-
Ja, när vi bara hade en lite var det inte sa svart. Det var mycket jobbigare när vi hade tva fortfarande sma barn. Som när Bianca var 3 ar och Emma var 1 ar och vi flög till Dominikanska Republiken, da var det lite svettigt.

Tack för komplimangen! Ja bada mina graviditeter var ganska lätta, min jobbiga tid kom sen med tva sma som inte sov mycket och var jättemammiga.

Ja, vi har haft jättemycket roligt tillsammans med vara vänner i Beligen. Synd bara att vi inte längre har semester samtidigt sa att vi kan ses lite da och da.

Stora Kramar


Lotta-
Tack snälla.
Ja, vara resor tillsammans är sa värdefulla. Av dem far vi mycket energi och manga minnen för livet.

Ja är sa nöjd med mina fina armband!

Stora kramar