måndag 19 november 2012

VILKEN RYSARE


Varsel, avskedningar och konkurser är ju sadant som man hör om med jämna mellanrum i media. Senaste i raden i Sverige var väl Experts konkurs?

Och visst är det trakigt när stora kända företag som funnits i "alla tider" försvinner. Speciellt när man själv blir drabbad pa ett eller annat sätt. Sa var fallet för mig och barnen för nagra ar sedan när vi hade bokat biljetter med Sterling för att flyga hem till Sverige över julen. Bara nagra veckor innan var avresedag, utan nagon förvarning, sa gick Sterling i konkurs och där stog vi, som sa manga andra, med biljetter med ett bolag som inte längre fanns. Inte sa kul. Alls. Som tur var lyckades jag fa tag pa nya biljetter med Lufthansa i stället sa vi kunde fira julen i Sverige trots allt.

Men oftast da man själv inte är drabbad reagerar man inte sa mycket mer än nagra "jaha" och "vad trakigt" pa när företag gar i konkurs. Men vad gäller SAS sa har jag följt förhandlingarna med spänning och verkligen tyckt att det skulle vara förskräckligt trakigt pa manga sätt och vi om de skulle försvinna.

SAS är ju SAS. Det känns väldigt svenskt, även om det visserligen rakar vara lite danskt och norskt ocksa, det har alltid funnits och man har rest med dem och har manga minnen med och fran SAS. Förutom att inte tala om alla människor som skulle bli väldigt drabbade. Jag har alltid gillat SAS, trots att jag absolut inte alltid väljer att flyga med just dom, men ända. Jag tycker att det skulle kännas väldigt sorgligt och trakigt om de skulle ga i konkurs.

Men nu i sista sekund, trots att det sag väldigt mörkt ut ett tag, har de alltsa räddats och det är bara att hoppas pa att de lyckas med att göra en rejäl omorganisering och lyfta upp bolaget till höga höjder igen.



5 kommentarer:

Miss Marie sa...

Det har ju gått så himla dåligt för SAS så himla länge, så de behöver ju verkligen rycka upp sig! Men hoppas att det går för dom, de behövs ju!

Lotta sa...

SAS <3 Min arbetsplats sedan 1984 till 2005...

Hoppas de kan fixa det här nu!

Kram!

Martina sa...

Miss Marie-
Vi haller tummarna för att de klarar sig och far vara kvar!
Kram

Lotta-
Ja da har det hunnit bli nagra resor med dem! Kan tänka mig att du ocksa följde förhandlingarna med spänning.!
Kram

Annika sa...

Jag gillar också SAS, men visst märker man en försämring i deras service.
Men jag är glad att de är kvar, om än under konstgjord andning.
Kram!

Martina sa...

Annika-
Haller helt med dig!
Vi far väl se hur det kommer att ga..!
Kramar