måndag 5 november 2012

HÖST PA LANDET


Som ni märker sa har jag den senaste tiden inte alls varit lika aktiv pa bloggen som jag brukar. Men nu när vi är i Sverige sa beror det dels pa att jag inte har tillgang till internet hela tiden och dels för att jag helt enkelt inte har tid. Eller kanske rättare sagt, jag prioriterar annat just nu. Som att träffa och umgas med familj och vänner och sa helt enkelt njuta av Sverige och allt det svenska som vi inte har när vi är hemma.

Detta betyder även att alla bloggar som jag vanligtvis läser och kommenterar pa hamnar lite i skymundan just nu. Men jag har inte glömt bort er och sa fort vi är hemma och tillbaka i vardagen igen sa kommer jag tillbaka till er igen!

I torsdags akte vi ut till landet för en jobb-och myshelg tillsammans med mamma och syster och hennes lilla familj. Och det blev just en jobb-och myshelg. Vi flyttade vedstockar, tvättade baten och tog upp baten för vintern, eldade.... och vad gäller myset sa at och drack vi gott, hade tid för varandra och gosade med familjens minsta; bebisen Alva!

Familjens tre finisar.
Vi kom hem igar kväll, nöjda men trötta. Och nu är det visst min tur att inte vara helt hundra, men jag slass mot halsont och förkylning bäst jag kan för jag har verkligen inte tid att bli sjuk just nu!

Bilder. Jo visst har jag tagit en del... Det kommer.

Vi kan ju börja med nagra (läs bildbomb) fran ett gratt och regnigt sommarställe.





















5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Så mysigt ni har det!! och hösten känns verkligen höstig. Härligt!Kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja här är det verkligen "riktig" höst! Lite exotiskt för oss!
Kramar

Annika sa...

Mmmmmm...fint.
NJUT!!
När jag är hemma blir det också väldigt lite bloggtid. NJUT av det du har HÄR och NU.
Hösten älskar jag.
Skulle gärna vara hemma NU!!!
KRAM!!!

Sahra sa...

Vilka fina bilder.
När åker ni hem? Ska vi försöka ta en fika i Sollentuna?

Martina sa...

Annika-
Ja, det blir lite annan prioritering när man inte är hemma i vardagen. Att njuta är prio nummer ett!
Kramar

Sahra-
Vi åker hem i helgen och tyvärr så är schmat ganska så fullspäckat nu de sista dagarna. Jag hade jättegärna velat fika med dig. Hör av mig om det skulle funka.
Kramar