tisdag 27 november 2012

GROTESK JULGRAN


Franska Rivieran pa varen. Härligt!
Rivieran pa sommaren. Härligt!
Rivieran pa hösten. Härligt!

Men Rivieran under julen, inte sa mysigt. Den stralande solen och de vajande palmerna gör att den riktiga julstämningen har svart att infinna sig. Det är liksom inte lika mysigt att sitta inne och tända adventsljusstaken och dricka glögg när det är sa varmt ute att man maste ha alla fönster öppna eller att ga och julshoppa när man inte ens behöver ta pa sig en jacka för att det är sa varmt.

Och inte far man direkt nagon hjälp pa traven med julstämningen när man ser en san här grotesk julgran ute pa stan.


Hur tänkte man här? Vi slänger pa lite girlander och nagra kulor pa det enda stora trädet som inte är en palm och sa far vi en julgran?! 

5 kommentarer:

Annika sa...

Ummmm....
Nej...
OCH jag som är julälskare och allt.
Men HUR tänkte de där?
USCH vad FULT.
Det är ju inte ens crazy och kul, utan bara FULT!
Vad skönt att du ska hem till jul. JAG vet ju att du är lika galen i julen som jag är.
Sådana där granar är ju bara deppiga, ju!!!
Kram!!

Miss Marie sa...

Eeehhh... Inte snyggt! Riktigt apfult, faktiskt!

Martina sa...

Annika-
De tänkte nog inte alls. Eller sa var det kanske nagon som var väldgit omotiverad och less pa sitt jobb. Eller kanske less pa att dekorera julgranar, det finns ju en del här nere trots allt...
Men fin var det inte.
Kramar

Miss Marie-
Verkligen, apfult är ordet!
Kram

Sahra sa...

Haha. Jag trodde Arlandastad hade världens fulaste gran. Men den i Nice slår alla rekord. Sorry. Tur att du ska komma hem till jul. Eller?
Kram

Martina sa...

Sahra-
Ja, hade jag inte redan bokat resan till Sverige i jul sa hade jag väl gjort det nu?!
Kramar