torsdag 8 november 2012

SENASTE NYTT


Jag har åkt på en rejäl förkylning som jag tänkte lämna kvar här i Sverige när vi åker tillbaka till Rivieran nu i helgen.

En av tre resväskor är redan packad och klar.

Vi har avverkat fyra köpcentrum på tre dagar. De flesta påsarna som vi släpat hem är till barnen, men även en och annan liten sak till mig. Bland annat ett polkagriste som luktar fantastiskt gott och en ny väska som fick både Emma och Bianca att utbrista: -"En ny väska, pappa kommer att bli galen!"

Mycket fika har det blivit.

Träff med gammal vän. Då gammal syftar på att vi träffades första gången ungefär för 35 år sedan och inte på min väns ålder.

Julen närmar sig med stormsteg. Ljusslingor börjar sättas upp, såg några tomtar på en åker, julkalendrar säljs för fullt och glögghyllan på Systemet är välfylld!


Min favvo.
Nu är det sista rycket på vår Sverige-vistelse för denna gång. Men trots att det inte återstår mycket tid så har vi fortfarande mycket kvar att göra innan vi lyfter från svensk mark!

4 kommentarer:

Lotta sa...

Krya på dig nu och njut av de här sista dagarna. Jag har fått hemlängtan av dina inlägg! Kände helt plötsligt för lite svensk november ;)

Kram!

Martina sa...

Lotta-
Tack!
Ja den svenska hösten kan vara väldigt mysig, speciellt när man bara får den i små doser. Och nu när man känner att julen börjar närma sig blir det lite extra mysigt.
Kramar

Saltistjejen sa...

Så tråkigt med din förkylning men jag hoppas du snart känner dig bättre. Ni verkar haft ett väldigt mysigt höstlov i Sverige!
KRYA PÅ DIG NU!!
Kram!

Martina sa...

Saltistjejen-
Ja vi har verkligen haft ett mysigt höstlov! Tiden går bara alldelses för fort!
Det är bättre nu, tack!
Kramar