tisdag 27 november 2012

HÖSTLÖV


Trots att vart höstlov i Sverige känns langt borta nu sa har jag visat langt ifran alla bilder som jag tog under de veckorna. Full dator, full blogg och vardagsstressen har varit bidragande faktorer till att jag ligger efter. Men nu har jag lyckats med att bade göra lite plats pa datorn och att hitta nagra omvägar för att kunna fortsätta med att lägga upp bilder pa bloggen.

Sol, vindstilla, nagra grader över nollan och löv. En massa löv. Löv i alla dess färger. Löv som doftar löv. Överallt.

Det är höst pa svenska. När den visar sig fran sin bästa sida.

Sa härligt att bara kliva ut genom dörren och njuta av det underbara höstvädret. Njuta och andas in en massa energi. Se barnen cykla, ga genom löven, leta kastanjer, mata änderna och uppleva den svenska hösten. Kanske inte sa märkvärdigt kan tyckas. Men för mina barn är det här nästan sa exotiskt som det kan bli och väldigt annorlunda, nagot som de knapp aldrig har upplevt tidigare. Nästan lite spännande.











Tror minsann att Emma blivit lite smittad av mamma. Hon lanade min kamera ett tag och jag undrade vad hon tog kort pa. -"Pa det solljuset som blänker i vattnet! Det blir fint pa kort!" Och det blev det ju verkligen. Bade det här fotot och det under är alltsa signerat Emma. 













Man blir hungrig av promenad och mycket frist luft! Pa det här söta lilla cafét at vi goda smörgasar till lunch. 

En nagot frusen vattenpöl är stor lycka för mina tjejer! Tala om exotiskt! Här kan de sta och glida och hoppa i all evighet och tycka att det är vansinnigt kul. 
Att andas in dofterna fran alla höstlöven, promenera med mamsen och se barnen roa sig med de sma enkla sakerna i livet. Behöver jag säga att det var en underbar dag?

5 kommentarer:

Lotta sa...

Enormt fint! Älskar varje bild, känner nästan dofterna. Det ÄR underbart med löv, få vara mitt i det.

Tack för en skön stund och njutning.

Kram
Lotta

Martina sa...

Lotta-
Roligt att du tyckte om bilderna! Vad glad jag blir!
Kramar

Annika sa...

JÄTTEFINA bilder, Martina!
DE är tagna med din Canon, visst?
Det syns!!
Superfina.
Förstår att du saknar hösten hos dig.
Vi har ju lite annan natur här hos mig, mer "svensk" fastän du och jag nog bor på ungefär samma breddgrad. Jag har löv i massor, men inga palmer, som du.
KRAMAR!!

Mam sa...

Så många jättefina bilder du tog på vår härliga promenad vi gjorde hemomkring. Puss från mam

Martina sa...

Annika-
Yes, Canon is it! TACK för komplimangerna, vad glad jag blir!
Ja när hösten är sa där fin da är det ju jättehärlig!
Kramar

Mam-
Ja när det är ett sant där härligt väder sa är det ju verkligen tacksamt att fotografera!
Kramar