onsdag 14 november 2012

FULL


Varför lägger jag inte upp nagra bilder fran var senaste Sverige-vistelse?

Helt enkelt därför att min dator är full, sa himla överfull att den snart börjar spy ut bilder.


Jag försöker rensa, men det tar tid. Väldigt mycket tid. Som jag egentligen inte har. Eller har och har. Jo det är klart att jag har tiden, men jag borde ju använda den till sa mycket annat.

Men, för att kunna lägga upp nya bilder pa bloggen sa maste jag ju först föra över dem fran kameran till datorn och för att kunna göra det sa maste jag ju alltsa först rensa datorn.

Sa hall ut, det kommer även om det kanske dröjer lite.

Funderar pa att skaffa den där Time Capsule, extern harddisk till Mac. Eller nagon annan... Tycker det där är lite jobbigt eftersom jag inte kan nagonting om harddiskar och vet inte riktigt vilken man ska ha.

Men jag borde.

4 kommentarer:

Lotta sa...

Jag har samma problem (nästan) - måste också rensa.

Längtar efter dina bilder iallafall!

Kram
Lotta

Martina sa...

Lotta-
Ett i-landsproblem, men dock ett problem.
Men snart sa...
Kramar

Annika sa...

Damn, not fun.
Har det problemet med min iPhone.
Jag har Time Machine. Gillar den.
Men jag har ju kvar alla mina bilder på datorn iaf.
Jag är Agda, 87 och fattar noll av det mesta som rör tekniken...
Kram!

Martina sa...

Annika-
Ja jag har bilder överallt ocska; pa datorer, pa CD/DVD skivor, USB minnen... Det är läskigt att ta bort bilder!
Funkar det bra med Time Machine? Enkel att använda? Kan man använda den till bade PC och Mac, eller bara Mac väl?
Kramar