lördag 6 juni 2009

ÄNGLAR (OCH DEMONER)


Hjälp! Det är storm här idag och vi haller fullständigt pa att blasa bort! Men vi kanske ända ska vara tacksamma, för det är nog blasten som gör att vi har soligt och fint trots att de hade sagt att det skulle bli regn i helgen.

Vad har vi pysslat med idag da? Pa förmiddagen var vi pa biblioteket för att tanka upp föradet pa nya böcker och tidningar. Tyvärr sa glömde vi hälften av det vi skulle lämna tillbaka här hemma, sa det far snart bli en ny trip till biblioteket.

Resten av dagen har vi varit hemma och gjort läxor bland annat. Jag har fatt mig en rejäl omgang av franska verb, subjekt, predikat, ackusativ- och dativobjekt, prepositioner mm. Jag maste erkänna att jag har glömt en del och av det som finns kvar i lilla hjärnkontoret maste jag ju omvandla allt till franska ocksa. Det gäller att hänga med!

Sen har jag aterigen svurit at konstigheter pa datorn, den har ett alldeles för självständigt och envist liv. Jag blir alltid lika galen och det tar som vanligt alldeles för mycket tid.

Barnen har lekt, tittat pa TV och varit ute och plockat blommer till mors dag i morgon, fast, jag vet förstas ingenting om det!

Men alldeles nyss kom min lilla prinsessa och gav mig (som jag hade anat igar) en liten mors dags present i förskott! Jag fick den här fina teckningen:


Hm, undrar om det ska föreställa mig?! Hon ville inte riktigt tala om i fall det var hon eller jag pa teckningen...

Nu ska jag ta och plocka upp alla saker som hamnade huller om buller när Emsan igar kväll "rakade" riva ner en hylla! Hon hade tjatat till sig (till pappa) att fa vara uppe sent och se pa ett program pa tv igar kväll, "Pékin Express", men naturligtvis satt hon inte stilla i soffan mer än nagra minuter. I stället för att sen titta pa programmet, sa hoppade hon upp och ner ett tag innan hon sen fick för sig att hon skulle rita; upp och hämta papper, hämta pennor, hämta mer papper...... tills hyllan "rakade" aka ner, da blev det bums sängen! Tror ni att hon kommer att fa vara uppe länge i kväll ocksa? Det tror inte jag......




Mina sma änglar (demoner?!) sitter och tittar pa Svampbob Fyrkant.

1 kommentar:

Anonymous sa...

SVAMPBOB SKIIIIINKA!!!!

Massa kramar till min söta syster och det är så mysigt att få läsa om er och se kort!!'
/