fredag 19 juni 2009

DÄR RÖK DEN MIDSOMMARAFTONEN


Jag kom just pa att jag totalt glömt bort att ta fram midsommarstangen! Men det kom liksom lite annat emellan...

Efter det att jag hämtat barnen i skolan (ja Emma fick en bamsekram av mig och det kändes genast mycket bättre, men hon har fatt stanna inne pa sitt rum hela kvällen) akte vi till biblioteket för Bianca ville fylla pa lektyrförradet. Hon slukar böcker! Och Emma läser mer och mer ocksa.

Pa hemvägen stannade jag till i en affär för att handla smör och ägg för jag hade ju lovat, men halvt förträngt, att baka kakor till skolfesten som är .... i morgon! Sa det var bara att ställa sig i köket och baka för fulla muggar när vi kom hem! Det blev diverse sockerkakor, kladdkakor, tigerkakor med mera ända tills klockan var över 20! Sa där rök den midsommaraftonen, inte för att jag verkligen tänkt fira nagot, men ända.

Men lite svenskt blev det trots allt för jag at blabärssoppa till middag. Det gjorde dock inte resten av familjen för dom tycker det är högst skum mat. Bianca och S fick ost-och skinkpaj som jag gjorde i gar kväll och Emma som inte gillar det heller fick spenat, ägg och skinka som hon älskar! Sa där ser man hur smaken kan vara som baken, det vill säga delad.

Nu ska jag tömma minneskorten till kameran sa jag kan ta en massa kort pa skolfesten i morgon.

Inga kommentarer: