torsdag 11 juni 2009

FARMOR HAR INTE ÖRHÄNGEN!


Det har blivit mycket utsiktsbilder pa bloggen och här kommer en till; utsikten fran barnens skola:


Utsikt ända bort mot Antibes fran baksidan av skolan.

Idag är det VARMT! Det blaser lite, men det svalkar inte. Det känns mer som om nagon stog och blaste med en enorm hartork! Det kanske är sirocco-vindar fran Sahara?! Whatever, varmt är det i alla fall, sa det lär definitivt bli ett dopp i poolen när barnen kommer hem.


Ute temperatur: 42,0 grader och innetemperatur: 27,7 grader!

Jag ser dock inte sa mycket moln pa himlen...


I morse tyckte Emma att jag tog pa mig jättefina örhängen och sa:

- "När dom inte passar dig längre kan väl jag fa dom?"
Da säger Bianca lite överlägset: -"Men dom kommer ju alltid att passa fattar du väl?"

Emma svarar: -"Nej, det är inte alls säkert; Inger (gammelmormor) har ju inga örhängen och inte mamie (farmor) heller". "När man blir mamie har man inte örhängen längre".

- "Ja, men mormor har ju örhängen", säger jag.

- "Ja, men mormor är ju sa ung, hon är ingen mamie!", svarar Emma hur självklart som helst.

Okej, da vet vi, när man blir gammal och mamie kan vi inte ha örhängen längre!


De här örhängena kommer fran "Snö".

1 kommentar:

Anonymous sa...

Mmm mamma kommer gilla Emmas kommentar :)

Kram C.