måndag 1 juni 2009

JAG ÄR SA TACKSAM


Idag är det en röd dag här i Frankrike, sa barnen hade ingen skola, utan var hemma med mig hela dagen. För S var det däremot en vanlig arbetsdag.

Vi har haft en lugn och skön dag hemma utan nagra egentliga masten. I morse tog vi det lugnt. Tjejerna slöade lite framför TV, sen gjorde vi lite läxor och sen medan Bianca satt framför datorn sa pysslade jag och Emsan i köket, hon gillar att laga mat min lilla sessa! Hon fick göra jättegoda ugnsbakade potatisar som vi at till lunch och även negerbollar, eller förlat sa far man visst inte kalla dem längre, chokladbollar heter dom ju nu. Dom blev i alla fall goda och dom paminde mig om när jag var liten och ofta gjorde sadana när jag var hos min pappa!



Idag var det inget toppenväder, mycket moln och det har blivit svalare igen och pa eftermiddagen drog ett askväder förbi här. Det blev alltsa inget solbadande nere vid poolen idag, men Emma hann i alla fall bada ett litet tag, innan de svarta askmolnen drog fram. Det var modigt, till och med Bianca tyckte det var för kallt för att bada idag.


Pa eftermiddagen spelade vi spel och sen fick jag för mig att jag skulle baka lite, det blev bade muffins och nagra slags chokladkakor! Barnen var sa gulliga idag och vi hade verkligen en mysig dag, trots det trakiga vädret.

Efter askovädret bröts däremot var telefon-och internetanslutning...vilket innebar; ingen telefon, inget internet och inga tv-kanaler pa var "andra-tv" i sovrummet. Suck, alltid är det nagot... Vad man känner sig avskärmad fran resten av världen.

När vi tre timmar senare, fortfarande inte hade nagon anslutning och jag just skulle till att ringa för att höra vad som pagick sa kom allting tillbaka! Men allt var inte frid och fröjd, da mitt tradlösa nätvärksinställning (kan det heta sa?!) försvunnit och ja, jag har svart att förklara da jag knappt själv förstar vad det handlar om. Det jag vill komma till är att det tog ytterligare tid, helt onödigt kan man tycka, tid som man lätt kunde ha utnyttjat till att göra nagot helt annat med.

MEN, jag ska verkligen inte klaga över det här nu, för det är ju egentligen helt alldeles obetydliga, världsliga och inte alls viktiga saker. Piece of shit rent sagt! Jag är istället glad och oerhört tacksam över ALLT (inklusive den här lilla incidenten) som hänt under min dag idag. Och jag tänker pa och lider verkligen med alla som berörs av den fruktansvärda olyckan som inträffat Air France planet AF 447 i natt. När jag läser och hör om det som hänt gar det kalla karar längs ryggen och man vet inte vad man ska säga, det finns inga ord för det man vill säga... förutom att man själv absolut inte har nagonting att klaga över, man känner bara tacksamhet.

Inga kommentarer: