söndag 31 maj 2009

BUSRATTOR


Jag har en vana (eller ovana?) att alltid, precis innan jag gar och lägger mig pa kvällen, ga in i Emmas rum för att lägga pa henne täcket eftersom hon alltid sparkar av sig det när hon sover. Det är en san där liten grej som jag bara känner att jag maste göra, sen att hon säkert sparkar av sig täcket hundra ganger igen är en annan sak.

S brukar varje gang jag gar in i Emsans rum för att lägga pa henne täcket, retas lite med mig och tycker att jag är lite löjlig och säger att jag borde lata henne vara ifred. Men hon kan ju frysa... Ja, okej da, visst händer det ocksa att jag ibland pussar lite pa henne eller luktar pa henne (hon har fortfarande kvar sin babydoft när hon sover!) eller bara star och tittar lite pa henne när hon sover.

Igar kväll när jag som vanligt gick in i hennes rum för att lägga pa henne täcket sa möttes jag av en minst sagt överraskande syn! Jag sa till S att han skulle komma och titta.

Han svarade trött med att fraga; "Vad har hon nu gjort da?" "Har hon tagit av sig alla kläderna igen, eller ligger hon bak-och-fram, eller...?"

Nej, den här gangen var det faktiskt ingenting som Emma gjort, men Bianca....

....Bianca hade krupit ner i Emmas säng och där lag bada vara sma busrattor och sov sa sött!

Ska man skratta eller grata?!

Dom sag sa söta ut, vara sma sessor, där dom lag bada tva och sov sa vi lät dem ligga kvar.

Livet är fullt med överraskningar...speciellt när man har barn!

Inga kommentarer: