söndag 10 maj 2009

SÖNDAGSLUNCH


Sa var det äntligen söndag igen och vi fick en dag tillsammans hela familjen!

Pa förmiddagen akte S och Emma, jo vi far kalla henne sa nu igen, till marknaden för att handla frukt och grönsaker. Jag och Bianca gjorde läxor och mamma och Leif satt pa terassen och njöt av solen.

Sen akte vi ner till havet i St-Laurent-du-Var (grannkomunen till Nice) och at en jättegod lunch pa var nya favvo-restaurang "Le Voilier". Jag at "Fajitas med kyckling" - saaaa gott! Och till efterrätt blev det en "Dame Blanche"; glass med grädde och chokladsas, inte helt fel det heller!



Mums!

Jag har fatt klagomal pa att jag är med för lite pa bilderna, so here I am!


Efter lunchen promenerade vi lite längs strandpromenaden och Emma fick hoppa pa en studsmatta.

Emma uppe i det bla.



Mina älsklingar.

Trots lite graa moln pa himlen sa gick mamma, S och barnen ner till poolen när vi sen kom tillbaka hem. Det kände inte jag för... För mig krävs det att det är sa varmt att jag maste bada för att jag ska hoppa i vattnet!

Nu är barnen i säng och det känns som att jag snart kommer att följa deras exempel.

Inga kommentarer: