onsdag 6 maj 2009

ARETS FÖRSTA DOPP!


Idag var S ledig sa han fick ta tjejerna till tennisträningen i morse. Jag skippade min gympa för jag hade fortfarande tendens till ont i huvudet, kunde liksom känna hur det onda lag och lurade i bakhuvudet och bara väntade pa att fa en anledning (som tex gympa eller stark doft eller liknande) till att fa hoppa fram. Dessutom sa hade jag mer än mycket att städa och plocka undan sa jag kände att jag ville försöka ta tag i allt som bara ligger och dräller i hela huset.

När mina älsklingar kom tillbaka hade jag lunchen klar, tjejerna är alltid jättehungriga efter 2 timmars tennisträning sa det var de glada för!

Efter lunchen gick vi ner till poolen för att ta arets första dopp!! Ja, här hemma alltsa, det blev ju massor med härliga "dopp" pa Maldiverna i februari. Men nu var det alltsa dags att inviga var pool för i ar. Eller vi och vi, jag hade inte ens badkläder pa mig, mitt första dopp brukar ske nagon gang i juni, tidigast. Bianca och S är tva säkra kort när det gäller att bada, Emsan är lite mer som mig när det gäller bad, lite frusen av sig vill säga.

Men det var tur att jag inte slog vad om vem som skulle bli först i, för knappt hade vi lagt ut handdukarna som hoppade Emma i! Inget "blöta nacken först" eller "ga i lite succesivt" här inte, nej, hon sprang och hoppade i helt enkelt! Vi trodde inte vara ögon. Och ärligt talat sa blev hon nog lite förvanad själv hur kallt det verkligen var i vattnet, hon hade nog trott att det var lika varmt som sist när hon badade, det vill säga pa Maldiverna! För er som aldrig varit där sa kan jag berätta att havstemperaturen ligger pa ca 28-30 grader varmt aret om. I var pool här hemma har vi ingen termometer sa jag vet inte hur varmt (eller kallt) vattnet var men det kändes väldigt KALLT när jag stack i lilltan för att känna efter.
Tva söta badtjejer!


Det var visst lite kallare än beräknat!



Utsikten fran poolen.

Efter ett litet tag i solen, den värmde desto mer, sa kröp huvudvärken fram igen. Arrrgh!

Men nu vet jag vad som funkar bättre än tabletter; shopping! För när vi lite senare gick runt i en affär och tittade pa bla en bärbar DVD sa försvann det onda helt och hallet! Nu har jag hittat en bra ursäkt till nästa shoppingrunda...hi, hi!

Mamma och Leif ska enligt rapporter i kväll befinna sig i en liten fiskeby som heter Monterosso al Mare, som jag tror ligger i ett omrade som heter Cinque Terre och som visst ska vara underbart charmigt. Jag hoppas pa att fa se manga fina kort när de kommer tillbaka!

1 kommentar:

Liz sa...

Hej! Gud sa harligt med pool sa nara!! Och vilken utsikt sedan!!! Kan tro att det dock inte var alltfor varmt - jag ar ocksa en riktig badkruka som helst vill ha minst 25 grader varmt..

Gillar starkt Emmas fina bikini!! ;) Har i USA finns det ju massor av "Stars-and-Stripes-klader", men jag skulle garna ha en bikini till Cassandra med Svenska flaggan pa...men jag har aldrig hittat nagon...Tips nagon?

Ska genast prova ditt nya migran tips! Har borjar den sla till alltfor ofta igen, och det ar inte kul! Men lite shopping kan ju aldrig skada att prova iallfall...;)

Kram!!