torsdag 28 maj 2009

THE NEW ME


I morse när jag hade lämnat av barnen i skolan sa akte jag till frissan för att äntligen göra nya slingor och klippa haret. Det var mer än nödvändigt...sist jag var där var i slutet av november tror jag, da förstar ni!

Höjdpunkten när man är hos frissan är da hon masserar harbotten medan hon tvättar haret! Sa skönt! Annars är det väl inte direkt jättekul att sitta där i tre timmar och höra pa en massa ointressant skvaller och annat utfyllnadsprat. Och som alltid, när man far titta i spegeln när det äntligen är klart sa tycker jag alltid att det ser bra ut och känner mig nöjd. Men sa fort jag kommer hem och tittar mig ater igen i spegeln sa känner jag mig inte alls nöjd längre, nej jag tycker till och med att det känns misslyckat. Och sa gar jag och känner sa där, i tja nagra dagar, tills jag vant mig och tycker att det är helt ok igen. Och det är inget undantag den här gangen, jag följer mönstret och känner precis likadant som vanligt.


The new me!


Jag har ett annat lika konstigt mönster som jag ocksa alltid gar igenom da jag ska flyga nagonstans.

Fran det att resan planeras och bokas sa längtar jag och ser jättemycket fram emot den, en känsla som bara blir starkare och starkare tills ungefär en veckan innan avgang. Da helt plötsligt slar det bakut i mitt system och jag har inte alls lust att aka längre, jag kan inte första varför jag maste iväg när jag kan stanna hemma istället (det är väl bra här hemma?!). Det spelar ingen roll ur mycket jag än längtat efter att fa aka till vart den än nu är jag ska aka, jag har absolut ingen som helst lust längre. Men sa när dagen da jag verkligen ska aka kommer är alla de här mystiska tankarna som bortblasta och jag är jätteglad och tycker att det ska bli superkul och spännande att aka iväg igen! Och för att inte tala om hur jag känner när jag sitter pa flyget hem igen, da är jag sa peppad pa att resa att jag har minst 17 alternativ till framtida resor i tankarna redan innan planet ens landat i Nice igen!

Och det konstiga är, som sagt, att det här mönstret alltid slar in. Jag oroar mig lite för hur det kommer bli inför nästa resa... Ja, den da jag och maken ska aka pa var "tu-man-hand"-resa till Usa utan barnen. Är lite rädd för att "jag-vill-inte-aka-längre"-känslan ska slar in ganska hart och jag undrar om den kommer den verkligen kommer att vara borta pa avresedagen?!


2 kommentarer:

Liz sa...

Hej vannen! Du ser ju jattefin ut i haret, det som man ser av det! Klippte du aven luggen? Jag kanner sa val igen det dar att det ar mer an dags att ga till frissan. Har inte gjort det sedan vi flyttade hit, sa det var typ i oktober....det ar ju sa svart att hitta nagon som man gillar och nar man val har hittat nagon efter ett par misslyckande forsok hos ett par olika frissor, ja da ar det dags att flytta igen...annu en av nackdelarna med att flytta ofta! Men konstigt nog har vi igen haft samma tanke, nu till min fodelsedag har jag sagt att jag inte vill ha nagra paket, bara ga och slinga och fixa haret ordentligt! Sa nu kommer paniken att hitta nagon frisor...har just suttit och letat efter en tandlakare som vi ska till da det ar dags for 6 manaders checken...fast det blir nog nara 8 manader for oss denna gangen...Nu far vi hoppas att den nya ar bra!!Annars allt bra med er i sommarvarmen? Har har vi ju haft superfint sa lange, sen var det lite kallt och regn igar men idag ar det sommar igen. Sjalv ar jag forskyld och inte sa pigg pa solen idag..
Ha det bra! Kram!!

Anonymous sa...

Det ser jättefint ut, tänk om man hade det hårsvallet!!
Det är långt till den 30 juni...............
resan kommer att gå så bra så och sessorna och vi kommer att ha så kul.
Kramisar// Mam