söndag 17 maj 2009

HAT-KÄRLEK


Det blev inte mycket bloggande i helgen (pa grund av olika anledningar).

I fredags kväll akte vi till St Tropez. När vi kom fram var alla hungriga sa vi köpte pizza som vi mumsade pa till middag. Och sen innan vi packat upp och bäddat alla sängar sa var klockan ganska mycket och vi var trötta sa da orkade jag inte med nagot bloggande.

I gar gjorde jag inget speciellt egentligen; akte ner och handlade lite pa stan, gjorde lunch, hjälpte barnen med läxor, tog det lite lugnt... men dagen gick väldigt fort och det var inte förrens pa kvällen som jag satte mig ner för att fa iväg ett kort inlägg. MEN, det lyckades inte för jag kunde inte koppla upp mig pa internet, grrrrr!!! Försökte massor med ganger och försökte klura ut vad det var som inte fungerade, försökte med koder hit och dit och allt möjligt men jag tror att det ända jag lyckades med var att göra en en enda stor röra av allting. Inte kunde jag ringa nagon assistans heller, för jag hade typ inget batteri pa mobilen kvar och laddaren, ja den lag hemma i Nice och var inte till sa stor nytta, sa det var bara att inse att nagot inlägg fran St Tropez skulle det inte bli den här helgen.

Man säger att man till vissa personer eller saker hyser nagonslags "hat-kärlek" och det är väl ganska exakt vad jag känner inför alla tekniska saker som datorer, telefoner, tv-apparater mm. Dom är j-ligt bra, när dom fungerar!

Imorgon blir det att ta sig till SFR-butiken (mobil och 3G nyckel abonnemangsföretaget) och försöka fa hjälp sa att jag ska kunna blogga nästa helg da vi är tillbaka i St Tropez igen. Lycka till till mig! Det kan behövas.

Idag hade vi en lugn och VARM dag. S hade jobbat sa jätteduktigt med poolen sa att han och barnen äntligen kunde inviga den för säsongen! Jag nöjde mig som vanligt med att titta pa.

När jag var nere en snabbis pa stan för att köpa tidningen och nagra baguettes, sag jag en glimt av "La Fête de St Tropez" (St Tropez festen):

Nu är vi i alla fall hemma igen, sa jag kan ta igen lite med bloggningen, om jag kommer att hinna vill säga, för den här veckan är kort, men fullspäckad.
Mycket kaffe kommer det att bli...

Inga kommentarer: