måndag 4 maj 2009

MANDAG...

I morse när jag gick in i Biancas rum för att fa upp barnen ur sängarna möttes jag av tva trötta fisar som lag kvar sa länge de bara kunde och som mest ville dra täckena över sig.
Igar kväll när barnen gjorde i ordning deras skolväskor hörde jag hur Emma fragar Bianca:

-"Tycker du att det ska bli kul att börja skolan igen?"
-Ja, svarar Bianca
-"Men kul att träffa kompisar eller att jobba?", undrar Emma förvanat.
-"Bade och", säger Bianca som om det vore det mest självklara svaret i världen.
-"Va'?!", säger Emma och ser ut som ett fragetecken.

Till slut fick jag upp dem ur sängen och de verkade bada trots allt ganska glada när jag lämnade dem i skolan!

Jag akte till gymet och tränade i en timme. Efter 10 dagars uppehall kändes det mer än skönt att träna igen!

Pa hemvägen hade jag med mig en äldre dam som ocksa gar pa gympan i bilen, hon bor i närheten av mig och jag skjutsade hem henne idag eftersom hennes man inte kunde komma och hämta henne. Under tiden vi akte hem berättade hon för mig att hon tyckte att hennes barnbarn fick vara uppe alldeles för sent pa kvällarna och att det absolut inte var bra. Hur hon kunde veta när barnen gick och la sig? Jo, eftersom hennes dotter bor i huset mittemot henne sa brukade hon helt enkelt kika in hos dem med kikare och pa sa sätt visste hon "vad som försegick där inne!" Tur att man inte har en san mor eller svärmor!!

Efter skolan har jag nu bakat födelsedagstarta och gjort i ordning godispasar till alla barnen i Emmas klass eftersom Emma ska fira sin födelsedag i klassen i morgon. Det är en viktig sak att fira med tarta och godis för hela klassen! Och tur var att Emsan paminde mig igar kväll för jag hade helt glömt bort att jag lovat henne att det skulle fa bli just i morgon. Sant far man ju bara inte glömma...



Inga kommentarer: